וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה ברקן מואשם בהשמטת והעלמת הכנסות בסך 2.25 מיליון שקל

שני מזרחי

14.11.2010 / 14:20

רשות המסים טוענת כי השחקן הפקיד בחשבונות בנק סמויים כספים מהפקות ארועים



השחקן ובמאי יהודה ברקן מואשם בהשמטת הכנסות בסכום של 2.25 מיליון שקל מרשויות המס. מכתב האישום שהגישה הבוקר (ראשון) פרקליטות מסוי וכלכלה לבית משפט שלום ברחובות, עולה כי ברקן התחמק מתשלום מס והעלים הכנסות שצמחו לו מעיסוקיו בהפקת אירועים למגזר הדתי החל משנת 1999. ההעלמה לאורה בוצעה באמצעות תלושי שכר פיקטיביים וחברות הרשומות על שמות בנו, עידו ברקן ואשתו, אילנה ברקן.



על פי כתב האישום שהוגש נגד ברקן, הבמאי העלים הכנסות משלטונות המס באמצעות שתי חברות הפקות, ברקוביץ' ומופעים בע"מ שהוקמה בשנת 1996 על שם אשתו, אילנה; וחברת אולפני זהב בע"מ שהוקמה בשנת 2002 הרשומה על שם בנו, עידו ועוסקת בהפקת אירועים במגזר הדתי.



בשנת המס 99' למשל, חברת ברקוביץ' הפקות מכרה באמצעות ברקן את זכויות השידור בסרטיו של ברקן לשידורי קשת בתמורה ל-1.1 מיליון שקל; כדי להעלים הכנסה זו, לפי כתב האישום, הפקיד ברקן את הסכום בשני חשבונות בנק סמויים. ברקן לא הגיש דו"חות על הכנסות של חברת ברקוביץ' הפקות בין השנים 1999-2002 במזיד ובכוונה להתחמק ממס והוא מואשם בעבירת שימוש במרמה, עורמה ותחבולה.



כמו כן, מואשם ברקן כי בין השנים 2000-2002 הוא או מישהו מטעמו הנפיקו שמונה תלושי שכר פיקטיביים על שם חברת דור מיליניום, שרשומה על שם בנו השני של ברקן, רועי ברקן, תוך שימוש בתיק הניכויים של חברת ברקוביץ'. כך, לפי כתב האישום, יצר ברקן מצג שווא לפיו הוא עובד בחברת מילניום ומשכורתו היא בסכום של 2,500 שקל. בפועל, ברקן עסק בהנחיית תוכניות רדיו, הופעות, הרצאות ואירועים והוציא חשבוניות מס של חברת מילניום בידיעתו ועל דעתו של רועי. בצורה זו העלים ברקן את עיסוקו והכנסותיו מפקיד השומה., לפי כתב האישום.



באשר לחברת אולפני זהב, בכתב האישום נטען כי ברקן רשם את בנו רועי כעובד בחברה למרות שלא עבד בה כלל והפחית את הכנסות החברה באמצעות משכורות לרועי.



לפי כתב האישום, ברקן העלים והשמיט הכנסות משלטונות המס בשיטות אלו בסכום של 2.25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully