וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מתחדש: סלקום ופרטנר עתרו לבג"ץ נגד הורדת דמי הקישוריות

אמיתי זיו

14.11.2010 / 14:58

פרטנר בעתירה: שיא עולם שלילי; הפחתה שאין לה אח ורע בעולם שתחבל בתחרות



אחרי מספר חודשים של שקט בהם פסקו חברות הסלולר מהמאבק הציבורי שלהן כנגד הורדת הקישוריות - החברות חוזרות להתקפה. ו הגישו בשעות אלה עתירה לבג"ץ כנד הורדת הקישוריות ודרישות להוציא צו ביניים לעצירת הרפורמה וכן צו על תנאי לביטול החלטת משרד התקשורת בנושא. את פרטנר מייצגים בתהליך משרדי גזית וגורניצקי ואת סלקום מייצג בהליך משרד אגמון.



עיקרי הטיעונים של פרטנר כנגד הורדות הקישוריות אשר נמסרו לעיתונות הם כי הפחתת הקישוריות אינה פרופורציונית לנהוג בעולם. פרטנר טוענת כי ההפחתה, בשיעור חד של 72% מערך הקישוריות היום (25 אגורות) לערך החדש שקבע משרד התקשורת (7 אגורות), לא נעשתה בשום מקום בעולם.



פרטנר טוענת בנוסף כי עבודת משרד התקשורת היתה לא תקינה: "נפלו פגמים וטעויות חמורות ביישום המודל התיאורטי וכי לו היה מיושם המודל כראוי, אף לשיטת משרד התקשורת, התעריף שהיה מתקבל היה עומד על 14.2 אגורות לדקה". החברות טוענת כי המחיר שאליו הגיע משרד התקשורת אינו ריאלי ונמוך מהעלות האמיתית של החברה.



המסקנה של פרטנר היא כי הפגיעה בחברות הסלולר "בלתי מידתית בעליל", ותיצור הסטה של שיחות לחברות הטלפוניה הקווית, ו-. לטענת, פרטנר, משום שההחלטה "נגועה באפליה" היא "בלתי חוקתית ופוגעת פגיעה קשה בקניינה של פרטנר". החברה צירפה לעתירה שתי עבודות כלכליות של פרופ' יצחק סוארי וכן של חברת ovum.



פלאפון צפויה להגיש עתירה לבג"ץ בנושא מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully