וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את ערעורה של עיריית ת"א: תשיב 2 מיליון שקל לחברה שבנתה את מגדל לוינשטיין

שלומית צור

14.11.2010 / 16:00

העירייה חייבה את משולם לוינשטיין בהיטלי סלילה לכבישים שנבנו בשנות ה-70, ותחזיר לחברה את הסכום



שופט בית המשפט העליון ניל הנדל דחה באחרונה את הערעור שהגישה עיריית תל אביב על פסק הדין של בית המשפט המחוזי, אשר קבע כי העירייה תשיב את כל תשלומי היטל סלילת כבישים ששילמה חברת משולם לוינשטיין בגין בניית מגדל לוינשטיין בדרך מנחם בגין בעיר. משמעות ההחלטה היא שהעירייה תשיב לחברה את ההיטלים, הנאמדים בלמעלה מ-2 מיליון שקל.



בשנת 1995 החלה חברת משולם לוינשטיין בהקמת מגדל המשרדים הידוע בדרך מנחם בגין בתל-אביב. במהלך הבנייה נדרשה החברה על-ידי העירייה לשלם תשלומים גבוהים בגין היטל סלילת כבישים, כתנאי לקבלת היתרי בנייה. העירייה ביקשה לגבות את ההיטל בגין הרחבת דרך מנחם בגין, שבוצעה כ-20 שנה קודם לכן, בשנות ה-70 של המאה הקודמת. החברה אמנם שילמה את הסכומים, אך עשתה זאת תחת מחאה והגישה תביעה להשבת התשלומים לבית משפט השלום.



בית המשפט דחה את התביעה וחברת לוינשטיין הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שקיבל את הערעור והפך את פסק הדין בחודש יולי האחרון. בית המשפט המחוזי קבע כי העירייה אינה יכולה לגבות היטל בגין סלילת כביש שהתבצעה שנים רבות לפני בניית הבניין.



עיריית תל אביב עירערה על הפסיקה לבית המשפט העליון וניסתה לתקוף באופן ישיר את הלכת אל עמי, הקובעת כי הרשויות המקומיות אינן יכולות לגבות היטלים בגין סלילת כביש שהתבצעה שנים רבות לפני בניית הבניין, וכי עליהן לשמור תמיד על הזיקה בין מועד סלילת הכביש למועד הבנייה.
העיריה טענה כי הלכה זו, אשר נפסקה לפני כעשור, הינה שגויה והיא ראויה להיבחן מחדש, שכן בין היתר יישום ההלכה יוצר גירעון כבד בתקציבי הרשויות.



השופט ניל הנדל דחה את הערעור, וקבע כי אין הצדקה לבחינתה מחודשת של הלכת אל עמי. כמו כן נדחתה טענת העירייה לפיה אין ליישם את הלכת אל עמי בתחומה, לנוכח לשון חוק העזר של תל אביב, הקובע כי ההלכה חלה גם על חוק העזר.



חברת לוינשטיין יוצגה על ידי עורכי הדין חיים וינטרוב, אורי פרימו ועמיר הורוביץ ממשרד המבורגר עברון ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully