וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמשבר הכלכלי הכריע גם את לי קופר: הרשת תיסגר בסוף החורף; 300 עובדים יפוטרו

עדי דברת-מזריץ

14.11.2010 / 20:25

גידי גולדפינגר: "ההחלטה שהתקבלה לסגור את החברה היא לא רציונאלית בעיני ואני מקווה שימצא קונה"



אחרי נפילתן של רשתות אופנה קטנות יותר, גם רשת 'לי קופר' תיסגר בסוף החורף. כך הוחלט בישיבת דירקטוריון של קונספט שיווק, המפעילה את הרשתות לי קופר ומותג ההלבשה התחתונה 'אקספוז', שהתקיימה בימים האחרונים. כחלק מההחלטה יפוטרו מעל 300 עובדי החברה. בימים האחרונים כבר החלה הרשת בפיטורי עובדי מחלקת העיצוב, עשרה במספר. לדברי גורמים מסויימים, החברה צפוייה להיסגר בתוך פרק זמן קצר יותר.



ההחלטה מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים ניסתה החברה למכור את רשת 'לי קופר' ללא הצלחה. כמו כן, ל-themarker נודע כי ניסתה למכור מיקומים בקניונים לרשתות אופנה אחרות. קונספט שיווק מכרה אחת מהחנויות לרשת האופנה 'עונות' והיא מנהלת עמה משא ומתן להעביר לה מיקומים נוספים מבין 36 החנויות שהיא מפעילה היום.



סיפורה של 'לי קופר' הוא סיפור של רשת אופנה המוכרת בכל בית, שמגיעה ככל הנראה לסיומה העצוב עקב המשבר הכלכלי, שפגע ברשתות האופנה בארץ. ההתרחבות לחו"ל, שנראתה כרעיון טוב בזמנו, הסתיימה בבכי רע עם פרוץ המשבר הכלכלי, ושילוב עם התחרות הגוברת לחברות הג'ינס מצד חברות האופנה שנכנסו באגרסיביות לתחום.



גידי גולדפינגר ייסד את הרשת ב-1995, כאשר בתקופת השיא שלה ב-2008 לי קופר לבד מנתה 130 חנויות (77 בחו"ל ו-48 בארץ) וגלגלה 220 מיליון שקל. החברה כולה, כולל רשת בגדי הגלישה בלו בירד, חברת ההלבשה התחתונה שמכרה בסיטונאות אקספוז ורשת המעצבות rhus ovata, גלגלה אז כ-340 מיליון שקל.



ב-2005 נקלעה החברה לקשיים, ועקב כך צירף אליה גולדפינגר כשותפה את קרן פימי, שבשליטת ישי דוידי. הקרן הזרימה לקונספט שיווק כספים ובתמורה קיבלה 25% מהבעלות על החברה - ובהמשך 55%. בפברואר 2010 הזרים גולדפינגר כספים לקונספט שיווק ורכש את חלקה של פימי בחברה. זאת אחרי שנה לא פשוטה בכלל שעברה החברה, במהלכה סגרה 35 חנויות בחו"ל ושש בישראל. גולדפינגר הודיעה כי יצא במהלך מיתוג מחדש בהשקעה של 8 מיליון שקלים וישקם את הרשת. "צמצמנו פעילות ואנחנו מחכים ומאמינים שהמצב שם ישתפר. הבעיה היתה שהנזקים שספגנו במזרח אירופה השפיעו מאוד על הפעילות בישראל. צמצמנו פעילות והפסדנו נתחי שוק. כעת נחזיר באגרסיביות את כל מה שהפסדנו", אמר אז גולדפינגר.



עם זאת, חודש לאחר מכן מכר גולדפינגר 60% מהחברה לדוד עיני, הבעלים של חברת הרכב umi, וקבוצת משקיעים. מקורבים מסרו אז כי גולדפינגר צירף את השותפים כדי שאלה ישקיעו בחברה ויכסו חובות בהיקף של כ-80 מיליון שקל.



בחודשים האחרונים מכרה החברה בבעלות החדשה את רשת ההלבשה 'בלו בירד' לחברת גולף ואת 67% שהחזיקו במותג rhus ovata לאנשי העסקים כרמל רפאלי ואבנר יהודאי. כיום מונה לי קופר 36 חנויות בישראל ואת אקספוז המוכרת בסיטונאות עם מחזור המוערך ב-120 מיליון שקל.



"ההחלטה שהתקבלה לסגור את החברה היא לא רציונאלית בעיני ואני מקווה שימצא קונה ויהיה סוף טוב לסיפור", אמר ל-themarker גידי גולדפינגר מייסד הרשת. מנכ"ל ויו"ר קונספט שיווק סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully