וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על לבג"ץ: אפשרו המראות גם בשעות הלילה

זוהר בלומנקרנץ

14.11.2010 / 23:00

המאבק מחריף: אל על דורשת מבג"ץ לאפשר לה להמריא מנתב"ג גם בשעות הלילה. "שינוי כה דרמטי בלוח הטיסות יגרום, בהערכות זהירות, לנזקים בהיקף של מיליוני דולרים"

חברת אל על פנתה בדחיפות לבג"ץ בבקשה להצטרף כמשיבה לעתירה של עיריית חולון נגד המדינה, בנושא מניעת המראות לילה מנתב"ג. ל-TheMarker נודע, כי החברה אף דורשת הבהרה בדחיפות של צו הביניים, כך שיאפשר לה המשך הפעלת טיסות בימי חמישי, בין השעות 02:00 אחר חצות ל-05:00 לפנות בוקר, שנועדו לטענתה להקדים את סבב חזרותיה מאירופה, על מנת למנוע חילול שבת.

בג"ץ הורה לבא כוחה המשפטי של עיריית חולון, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני להשיב עד מחר (ב') לבקשותיה של חברת אל על.

בסוף השבוע שעבר נאלצה חברת אל על לשנות בראשונה את לוח טיסותיה לחו"ל, בשל צו הביניים החדש של בג"ץ למניעת רעש מטוסים. הצו מהשבוע שעבר, אוסר על המראות מטוסים החל מהשעה 02:00 אחר חצות ועד לשעה 05:00 לפנות בוקר, מנתב"ג.

מדובר בחמש טיסות שהיו קבועות במקור לאותן שעות בלילה, אור ליום שישי, שחברת התעופה הישראלית שינתה את מועד המראתם מנתב"ג. זאת, בין עם על ידי הקדמתם לפני שעת סגירת השדה ובין עם הזזתן קדימה, למועד אחרי פתיחתו מחדש של נתב"ג.

"למנוע שינוי הסטטוס קוו"

"בקשה זו מוגשת בדחיפות ונימוקי הבקשה מובאים בתמצית, וזאת לאור לוחות הזמנים הדוחקים והחרב המוטלת כעת מעל צווארה של אל על, כך ממש. הבקשה נועדה למנוע את שינויו של המצב קיים - סטטוס קוו המתקיים מזה שנים רבות ופגיעה קשה באל על החל מיום חמישי בלילה", פתחה פנייתה של אל על לבג"ץ.

לטענת באי כוחה המשפטיים של אל על, ממשרד עורכי הדין הרמן מקוב ושות', "שינוי כה דרמטי בלוח הטיסות המתחייב (כביכול) על פי פירוש המשיבים את צווי בית המשפט, דהיינו ביטול של כ-10 טיסות המבוצעות על ידי אל על מדי שבוע בלילה, במיוחד בהתראה כה קצרה של מספר ימים, יגרום בהערכות זהירות לנזקים ישירים בהיקף של מיליוני דולרים. בנוסף, לפגיעה אנושה בשמה הטוב של אל על באמינותה ובמוניטין שלה כלפי לקוחותיה וספקיה".

כך לדוגמא, ביום חמישי האחרון מדובר היה בטיסת אל על מספר 319 לפריס, שהיתה מתוכננת במקור להמריא בשעה 02:45 בלילה, הוקדמה לשעה 01:20 אחר החצות. טיסה מספר 395 למדריד הוקדמה מהשעה 03:30 גם כן לשעה 01:20 וכך גם טיסת אל על מספר 213 לשדה התעופה לוטון, בלונדון הוקדמה מהשעה 03:30 בלילה ל-01:20 אחר חצות.

לעומת זאת, טיסת אל על מספר 321 למרסיי, שהיתה מתוכננת במקור להמריא בשעה 03:40 בלילה, נדחתה לשעה 04:40 לפנות בוקר וכן טיסה מספר 337 לאמסטרדאם, נדחתה מהשעה המקורית 03:40 בלילה ל-04:40 לפנות בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully