וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 לוביסטים, 7 ח"כים

צבי זרחיה ואורה קורן

15.11.2010 / 6:48

מחצבים ולחצים



>> שישה לוביסטים ויחצ"נית, רובם המייצגים את כיל, הגיעו אתמול בבוקר לישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שדנה בחוק עידוד השקעות הון ובביטול ההטבות במס לקונצרן. באותה עת נכחו באולם הישיבות רק שישה ח"כים - יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה), ציון פיניאן (ליכוד), אמנון כהן (ש"ס), פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), זבולון אורלב (הבית היהודי) ויעקב אדרי (קדימה). כלומר, שישה לוביסטים מול שישה ח"כים. חצי שעה מאוחר יותר הגיע לישיבה ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), והח"כים עלו ליתרון של ח"כ אחד.

פירושה המעשי של הצעת החוק החדשה הוא שכיל תאבד את הטבות המס מהמדינה הנאמדות בכחצי מיליארד שקל בשנה. כיל פתחה באחרונה במערכה נגד ביטול ההטבות. לישיבה שיגר הקונצרן לא רק את המשנה למנכ"ל, אשר גרינבאום, אלא, גם את הלוביסטים ממשרד הלובינג תקשורת פלוס כדי לשכנע את הח"כים להתנגד להצעת החוק. גרינבאום יחד עם הלוביסטית רותי פרמינגר, ויחצ"נית של כיל, נפגשו באחרונה עם כמה מחברי הוועדה. אתמול ירה גרינבאום לכיוון הח"כים: "הנגב יפגע כתוצאה מהצעת החוק. אל תקחו כמובן מאליו שאין לנו אלטרנטיוות". חד וחלק.



איגוד לשכות המסחר, המתנגד להצעת החוק, שיגר לישיבה את נשיא האיגוד, אוריאל לין, והלוביסט עמית אבנר ממשרד הלובינג גלעד יחסי ממשל המייצג את האיגוד. שלושה לוביסטים של פוליסי התייצבו אף הם כדי לפקוח עין שהאינטרסים של הלקוחות שלהם לא ייפגעו.



נציגי האוצר ותמ"ת נאלצו להדוף את הלחצים של בעלי העניין. אלה מתברר, פעלו, לא רק בישיבה עצמה, אלא גם בחשאי מחוץ לאולם הישיבות של ועדת הכספים. יו"ר ועדת הכספים לשעבר, אלי גולדשמידט, המשמש סמנכ"ל החברה לישראל בעלת השליטה בכיל נפגש באחרונה עם ח"כים בוועדה בהם גפני וחיים אורון (מרצ), כדי להציג בפניהם את ההשלכות הקשות של החוק על הקונצרן.



גולדשמידט הסביר בין היתר שקיים חשש לפרנסתם של תושבי דימונה העובדים בקונצרן. כמה מעובדי כיל פנו אל חברים בוועדה בבקשה שלא יתנו יד לפגיעה בהטבות שעלולה להשפיע על פרנסתם. גם ראשי רשויות בדרום לחצו על חברי הכנסת מחשש לפגיעה בפרנסתם של התושבים.



כשחברי הכנסת שומעים שעלולה להיווצר בעיית תעסוקה לעובדים, כמה מהם נוהגים להתקפל ולהתבטל בפני הטייקונים. רק חסר להם שבגלל הצבעתם יפוטרו עובדים בדימונה או בסדום.



כך, במקום שייפחתו רווחיה של כיל - עשויה החברה לגייס תמיכה של ח"כים בוועדה להגדלת ההטבות מקופת המדינה. היום ובישיבות הבאות של הוועדה שתדון בביטול הטבות לכיל, אפשר יהיה לראות מי מהח"כים מדבר מגרונם של הלוביסטים וראשי החברה שנועדו עמו בתקופה האחרונה ומי באמת דואג לאינטרס הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully