וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוצא האחרון של חברות הסלולר

אמיתי זיו

15.11.2010 / 6:48

הקרב על החשבון



>> בצירוף מקרים, לכאורה, הוגשו אתמול באותה השעה עתירות לבג"ץ של סלקום ופרטנר בטענה כי בשוק הסלולר מתקיימת תחרות, ועל כן אסור להפחית את תעריפי הקישוריות - לפחות לא בקצב שבו מעוניין משרד התקשורת.

המאבק הציבורי שניהלו עד כה חברות הסלולר נכשל כישלון חרוץ: הלחץ שהפעילו על חברי כנסת, שרים ורגולטורים לא עצר את שר התקשורת משה כחלון, שהחליט על אף זעקות השבר שלהן להפחית את דמי הקישוריות בשיעור חד. אחרי המפלה בחזית הציבורית, נטשו החברות את החזית הזו, הנמיכו פרופיל, והכינו בשקט את המתקפה הנוכחית על מבצר התקווה האחרונה שלהן: בית המשפט.



חברות הסלולר אינן מחדשות הרבה בטיעונים שלהן בעתירות. הן שוב חוזרות על הטענה המרכזית כי דמי הקישוריות כפי שחישב משרד התקשורת אינם נכונים וריאלים לעלויות שלהן, ובפועל המחיר צריך להיות גבוה בהרבה יותר מ-6.87 האגורות לדקה שקבע משרד התקשורת. החברות נשענות אפילו על אותן עבודות כלכליות ששירתו אותן עד כה במאבק - אך בעתירות הן מעגנות את הטענות במסגרת משפטית של חוסר סמכות והליך קלוקל.



משרד התקשורת נערך היטב למתקפה הזו. המחלקה הכלכלית במשרד כתבה עבודה כלכלית, והמחלקה המשפטית במשרד כתבה עבודה משפטית, ושתיהן ליוו את מסמכי שימוע הקישוריות. כל ההחלטות שנעשו על ידי המשרד נעשו תוך הנחת יסוד כי המשרד יידרש להגן על עמדתו בבג"ץ. מאחר שמשרד התקשורת מעולם לא הפסיד בבג"ץ, קשה לראות את בג"ץ מקבל את טענות חברות הסלולר על פני טענות המדינה.



בכל זאת, חברות הסלולר כמעט חייבות היו לגשת לבג"ץ - זוהי חובתן לבעלי המניות שלהן, אפילו למראית עין, ולו רק כדי שהנהלות החברות יגנו על עצמן מפני תביעות ייצוגיות של בעלי מניות אופורטוניסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully