וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ זבת חלב ואייפון

אמיתי זיו

15.11.2010 / 6:48

הסלולר בישראל



>> דו"ח גרטנר למכירות מכשירי סלולר מהווה תמיד ברומטר מצוין למצב ענף המכשירים בעולם, אך בישראל המצ מעט שונה. נזכיר כי בארץ זבת חלב ודבש החליטו, בשונה מכל העולם, כל מפעילות הסלולר למכור את האייפון.

להחלטה זו יש שתי השלכות די ברורות. ראשית, האייפון נמכר בישראל בשיעורים גדולים מאוד ביחס לעולם. אם בדו"ח גרטנר מדווחים על כך שהאייפון מהווה 3.2% ממכירות המכשירים בעולם, בישראל שיעור המכירות שלו עומד על קרוב ל-10% - פי 3. ההשלכה השנייה היא פגיעה במכירות מכשירי אנדרואיד אצלנו. בכל מדינה שבה חתמה אפל עם מפעילת סלולר אחת, האחרות בחרו בדגמי אנדרואיד בתור מכשירים מתחרים, ודחפו את המכשירים באגרסיביות. בארה"ב למשל, בחרה at&t באייפון, ובתגובה המתחרה ורייזון השקיעה בשיווק מכשירי אנדרואיד, וכעת בגרטנר מדווחים שכ-80% מהסמארטפונים שנמכרים ב-at&t הם מכשירי אנדרואיד.



בישראל כאמור, המצב שונה. חברות הסלולר משווקות בעיקר את האייפון, וזונחות את החלופה הפתוחה יותר. סלקום מובילה את מכירות האנדרואיד, והיא השיקה בשנה האחרונה חמישה דגמים עם מערכת ההפעלה הזו - סמסונג גלקסי, מוטורולה מיילסטון, htc לג'נד, סמסונג גלקסי s וסמסונג גלקסי טאבלט. בפרטנר ובפלאפון הושקו עד כה שני מכשירי אנדרואיד, אך ללא הצלחה מרובה.



מגמה נוספת שעולה מדו"ח גרטנר היא צמיחת יצרניות קטנות כמו zte ו-huawei. מדובר ביצרניות סיניות שמייצרות מכשירים חכמים זולים יחסית, אך הן מצליחות לחדור לשווקים מערביים בזכות אימוץ האנדרואיד.ב-2011 צפויות להיכנס לשוק בישראל מפעילות סלולר וירטואליות במודל mvno. חלקן כבר בוחנות בימים אלה מכשירים מהיצרניות הסיניות במטרה להשיק מכשירים חכמים זולים שיתחרו בהצעות היותר יקרות של המפעילות הקיימות, כך שמגמה עולמית זו צפויה להשתקף גם בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully