וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד כובש את שוק הסלולר

מאת מתן מיטלמן

15.11.2010 / 6:48

לאחר שהתכווץ ב-2009, חוזר שוק מכשירי הסלולר לצמוח - ומהר. ברבעון השלישי של 2010 זינק מספר המכשירים שנמכרו בעולם ב-35%. האנדרואיד עקף את האייפון, בעוד הנתח של נוקיה ממשיך לקרוס



>> לאחר שהוספד, חוזר שוק מכשירי הסלולר עולמי לצמוח בקצב גבוה במיוחד. ברבעון השלישי של 2010 צמח מספר מכשירי הסלולר שנמכרו בעולם בכ-35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כך על פי חברת המחקר גרטנר. מדובר בשיעור הצמיחה השנתי מהגבוהים שנרשמו בעשור האחרון. צמיחה זו היא בניגוד חריף למגמת הירידה, הראשונה בהיסטוריה, שנרשמה ב-2009.



"זוהי הצמיחה הדו-ספרתית השלישית ברציפות שאנו רואים ביחס לשנה שעברה, והיא מצביעה על ביקוש בריא בקרב הצרכנים", אמרה סגן הנשיא למחקר בתחום המובייל בגרטנר, אליסה מילאנסי. סך המכירות בשוק ברבעון השלישי של 2010 היה כ-417 מיליון יחידות, כששוק מכשירי הסלולר החכמים - הסמארטפונים - מציג צמיחה של 96% ואחראי לחמישית מכלל מכירות הסלולר. בגזרה זו נרשמה הצמיחה המרשימה ביותר בענף הסלולר, עם מכירות של יותר מ-81 מיליון יחידות ברבעון, כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אשתקד. "ברבעון השלישי ראינו את אפל ואת האנדרואיד מביאים למכירות שיא בשוק הסמארטפונים", הוסיפה מילאנסי.

מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, הראתה גידול מרשים במיוחד בהשוואה לשנה שעברה. ברבעון השלישי של 2009 רק 3.5% מכלל הסמארטפונים התבססו עליה, בעוד שכעת נתח השוק של אנדרואיד היה 25.5% מהמכשירים שנמכרו, עם מכירות של 20.5 מיליון יחידות. למעשה, זו מערכת ההפעלה היחידה שהציגה צמיחה חיובית בתקופה במונחי נתח שוק. נתונים אלה מציבים את אנדרואיד במקום השני בשוק מערכות ההפעלה, אחרי סימביאן שנתח השוק שלה הוא 36.6%, ולפני מערכת ההפעלה של אפל, ios, שעליה מבוססים 16.6% מהמכשירים.



הנתונים שהציגה אפל, כמו גם הקפיצה המרשימה במכירות האנדרואיד שהושק לפני שנתיים בלבד, מחדדים את המאבק בין שתי הפלטפורמות. את ההצלחה של ios קושרים בגרטנר לכך שקיימת לה סביבה עשירה של אפליקציות ומכשירים. ios היא פלטפורמה שמצויה גם באייפד ובאייפוד טאץ'. תכונה זו קורצת למפתחים, מכיוון שניתנת להם האפשרות לפנות לשוק גדול, ובעקבות האפליקציות הרבות מגיעים גם הצרכנים.



הצמיחה של אנדרואיד מתבססת גם על מגוון המכשירים והיצרניות שמבססות את מכשיריהן עליו. כך למשל, סמסונג מוכרת את מכשיר ה-galaxy s שנמצא בטווח המחירים העליון, עם פלטפורמת האנדרואיד, בזמן שחברת zte משווקת באנגליה מכשיר מבוסס אנדרואיד שמחירו פחות מ-100 ליש"ט. גוגל גם דואגת לעדכן את מערכת ההפעלה שלה ולהוסיף אפשרויות חדשות וכך שומרת על ממד החדשנות. "כל פלטפורמה שתיכשל בממד החדשנות - אם בסביבה העשירה או בחזון ברור לגבי יישות יחידה שתנהל את הכל - תפסיד מפתחים, יצרנים, שותפים ולבסוף את הצרכנים", אומרת מילנאסי.



אחד הגורמים לגידול המשמעותי במכירות בכלל, כלומר של טלפונים פשוטים וסמארטפונים, הוא הצמיחה בנתח השוק של היצרניות הקטנות. ברבעון השלישי בשנה שעברה, היצרניות הקטנות היו אחראיות ל-16% מהמכירות, בעוד שכעת הן הכפילו הנתח שלהן ל-33%.



מגמה נוספת היא שיצרניות כמו zte ו-huawei, שבעבר התמקדו בעיקר בשוק הסיני, מפנות כעת את מאמציהן אל השווקים המתפתחים מחוץ לסין - להודו, לרוסיה ולדרום אמריקה - שווקים שבהם יש ביקוש למכשירים זולים ופשוטים. מילנאסי אמרה בהתייחסה לצמיחה זו כי "אנו מאמינים כי המגמה הזו לא תדעך בזמן הקרוב. אנו צופים נפח מכירות גבוה אף יותר ברבעון הרביעי של 2010".



אפל, שהשיקה במהלך הרבעון האחרון את אייפון 4, מכרה יותר מ-13.5 מיליון מכשירים בעולם (בכל הגרסות) במהלך הרבעון, נתון כפול כמעט ביחס לרבעון המקביל אשתקד. rim, יצרנית בלקברי, הציגה ירידה של 14.8% בשוק הסמארטפונים ומכירות של 12 מיליון מכשירים, כשהשקת אייפון 4, כמו גם יציאתם לשוק של מכשירי אנדרואיד חדשים של מוטורולה, סמסונג ו-htc פוגעים במכירות הבלקברי.



באופן כללי, בגרטנר צופים כי 2010 תסתיים עם צמיחה במכירות של יותר מ-30% כתוצאה מהצמיחה המשמעותית במכירות בקרב היצרניות הקטנות. זוהי הצמיחה הגדולה ביותר בענף המכשירים מאז 2004 ונתון מרשים בהתחשב בכך שב-2009 חווה השוק, בראשונה מזה שנים, ירידה של 0.9% בצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully