וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה ייצוגית נגד בנק מזרחי-טפחות בגין גביית יתר של עמלת דמי ניהול בפיקדון ניירות ערך

הילה רז

15.11.2010 / 6:48



>> השופטת ענת ברון מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה בשבוע שעבר דיון בתביעה ייצוגית נגד בנק מזרחי טפחות, בגין גביית יתר של עמלת דמי ניהול פיקדון של ניירות ערך.

התובע הייצוגי, אליעז צימרמן, החזיק בחשבון הבנק שלו פיקדון ניירות ערך מ-1991 ועד 2006. בעבור שירותי הניהול, הדיווח והשמירה נגבתה ממנו עמלת ניהול פיקדון ניירות ערך. צימרמן, באמצעות עו"ד סיני אליאס ואורי אדלשטיין, הלין על אופן הגבייה של העמלה המזערית מדי רבעון. לטענתו, בעת חישוב העמלה המזערית לרבעון, הבנק אינו מביא בחשבון עמלות ששילם הלקוח במהלך הרבעון בעת המכירה של ניירות הערך, בניגוד לתעריפון שמפורסם על ידי בנק ישראל ומחייב את הבנקים.



הבנק טען להגנתו כי דמי הניהול השוטפים ודמי הניהול הרבעוניים נגבים עבור שירותי שמירה וניהול שמספק הבנק ללקוחותיו, ולא בגין פעולות רכישה ומכירה של הניירות. לטענת הבנק, הוא זכאי לגבות את העמלה, בנוסף לעמלות הנגבים במשך הרבעון, שכן מדובר בסכום נפרד.



השופטת ברון דחתה את טענת הבנק. לדבריה, "בשלב זה כשל הבנק להניח תשתית עובדתית וראייתית מתאימה לטענתו בעניין התכלית שבאבחנה בין דמי הניהול שנגבים במהלך רבעון לבין אלה שנגבים בסופו". היא הטילה על הבנק תשלום שכר טרחה לעורכי הדין של התובע הייצוגי בסך 40 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully