וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל רן ישלם לקווי אשראי 2.3 מיליון שקל בגין הפרת הסכם

מאת הילה רז

15.11.2010 / 6:48

מנהל נוסף בחברה, נתן שוורץ, ישלם לחברה 4 מיליון דולר. עוד נקבע כי משרדי רואי החשבון שכתבו לקווי אשראי חוות דעת לא התרשלו



>> מנהל חברת קווי אשראי שקרסה, יובל רן, ישיב לקופת החברה 2.3 מיליון שקל בצירוף ריבית והצמדה מ-1997, בגין הפרת הסכם ניהול עם החברה - כך פסקה בשבוע שעבר השופטת רות רונן מבית המשפט המחוזי בתל אביב. עוד קבעה רונן כי נתן שוורץ, מנהל נוסף בחברה שעזב את ישראל, ישלם לחברה את מלוא סכום התביעה נגדו - כ-4 מיליון דולר.

המפרקים של קווי אשראי תבעו את רן ושוורץ בשל הפרת הסכם שלפיו התחייבו השניים לתת שירותי ניהול לחברה למשך שבע שנים. המפרקים תבעו מהשניים לשלם לקווי אשראי פיצוי בסך 4 מיליון דולר, לפי סעיף פיצוי בהסכם שנחתם עמם.



מנגד טען רן כי המפרקים לא הוכיחו שהפר את ההסכם, והוכח שהוא המשיך לתת לקווי אשראי שירותי ניהול בעסקי המימון עד שעזב את ישראל ב-1997, וגם לאחר מכן עד שהחלו הליכי הפירוק ב-1998.



השופטת רונן קבעה כי הוא העניק לחברה שירותי ניהול עד 1997, ואז צימצם את שירותי הניהול שנתן לחברה בהתאם לצמצום פעולת החברה עד להפסקת פעילותה. רונן פסקה כי על רן להשיב את החלק היחסי בתשלום שקיבל בגין התקופה שבה לא ניתנו שירותי ניהול כלל, כלומר החל באפריל 1997 ועד לתום תקופת ההסכם באפריל 2000, וסך הכל בעבור שלוש שנים. סכום זה הסתכם בכ-2.3 מיליון שקל. שוורץ, שלא הגיש כתב הגנה, חויב במלוא סכום התביעה.



הותיר חובות של מאות מיליונים



ב-1997 נמלט רן מישראל והותיר אחריו חובות המוערכים במאות מיליוני שקלים, לאחר שורה של עסקות שרוקנו את קבוצת קווי אשראי מנכסיה. ב-2001 מונו לחברה מפרקים ומאז ענייניה נדונים בערכאות שונות.



ב-2001 הגישו המפרקים, רו"ח חיים רבינוביץ ועו"ד יצחק מירון, תביעה נגד המנהלים ונגד 12 נתבעים אחרים, בהם משרדי רואי חשבון שלמה זיו, רו"ח מיכה רבאל ומשרד רו"ח אלמגור, שערכו חוות דעת לקווי אשראי. בתביעה נטען כי הערכות חשבונאיות שערכו לחברה ב-1994 בנוגע לרכישת חברת קאמ היו רשלניות ובגינן נגרמו הפסדים כספיים לחברה.



במשרד רו"ח זיו טענו להגנתם כי הערכת השווי לא היתה רשלנית ונערכה במקצועיות, בהסתמך על כל החומר שהיה עליהם לבדוק. לדבריהם, קווי אשראי התמוטטה עקב פרשיות אחרות, שבמשרד לא היו יכולים לצפות, כמו אי קיום נהלי עבודה, מתן הלוואת ללא ביטחונות ומתן הלוואות למקורבים ללא דרישה להחזירן.



רונן קבעה כי המשרדים זיו ואלמגור לא התרשלו. היא ציינה כי המפרקים עצמם טוענים כי קווי אשראי לא קרסה בשל הערכת השווי של משרד רו"ח זיו, אלא לאחר שמנהלי קווי אשראי רימו את החברה ובזזו אותה. לכן כתבה: "ללא קשר לדו"חות הכספיים ולאופן שבו מוצגות ההלוואות למקורבים בדו"חות אלה, לא ניתן לקבוע כי גם אלמלא היו המנהלים פועלים כפי שפעלו, לגישת המפרקים, הערכת זיו היתה 'נכשלת' באופן שבו נכשלה". היא הוסיפה כי לא הוכח שרואי החשבון היו צריכים להניח כי קווי אשראי לא תפעל בהתאם לנהלי העבודה שקבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully