וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הפרקליטים: נפתח מחר בשביתה כמתוכנן; לא מתנהל עמנו משא ומתן

מאת מוטי בסוק וחיים ביאור

15.11.2010 / 6:48

הפרקליטים דורשים תוספת שכר של 24.5%, בדומה לתוספת שניתנה לרופאים ב-2009. "באוצר יד ימין לא יודעת מיד שמאל", טוענים הפרקליטים. משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט פועלים כדי למנוע את השביתה



>> ארגון פרקליטי המדינה הודיע אמש כי יממש את כוונתו לפתוח בשביתה מחר ללא הגבלת זמן. לדברי מזכיר הארגון, עו"ד גדי שילה, "לא מתנהל עמנו שום מו"מ במטרה לגבש פתרון למשבר".

עמדת האוצר היא כי אין מקום לשביתת הפרקליטים, מכיוון שהמו"מ בין הצדדים עדיין לא מוצה. באוצר סירבו לומר מהי הפשרה שעליה יהיו מוכנים לחתום, ואולם ציינו כי ברקע עומד הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם רק באחרונה. כזכור, המגזר הציבורי יקבל תוספת שכר של 6.25% ל-2009-2011.



862 הפרקליטים המועסקים בפרקליטות ובמשרד המשפטים, מוחים על כך שמשרדי האוצר והמשפטים אינם נענים לדרישותיהם להעלות את שכרם ולהיטיב את תנאי העסקתם. הם דורשים תוספת שכר של 24.5%, בדומה לתוספת שניתנה ב-2009 לרופאים.



שר המשפטים, יעקב נאמן, פנה בימים האחרונים לבועז גולדברג, יו"ר ארגון הפרקליטים, וביקש ממנו לדחות את השביתה כדי לאפשר הידברות בין האוצר וההסתדרות, אך עד כה לא התקבלה כל תשובה. הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ייפגש מחר עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לדיון בדרישות הפרקליטים.



במכתב ששלח לוין לנאמן בשבוע שעבר, כתב: "אנו מנהלים את המו"מ מתוך רצון כן לפתור את הסכסוך לטובת המערכת. הופתענו והתאכזבנו מההכרזה של ארגון הפרקליטים על שביתה".



באוצר לא דוחים את טענות הפרקליטים על הסף - מה שאומר כי האוצר יהיה מוכן ללכת כברת דרך לא קטנה לכיוון הפרקליטים. מוועד ארגון הפרקליטים נמסר בתגובה למכתב: "זו ההוכחה שבאוצר יד ימין לא יודעת מיד שמאל. סגן הממונה על השכר אהרון עוזיאלי הודיע כי אין ביכולתם להציע הצעה, ואילו נציגי אגף תקציבים אמרו שדברי עוזיאלי אינם מקובלים עליהם".



הנהלת משרד המשפטים מסרה כי היא, יחד עם הנהלת בתי המשפט, פועלת למציאת פתרון לסכסוך העבודה כדי למנוע את השביתה המתוכננת.



כל הפרקליטים עובדים לפי חוזה קיבוצי ואין ביניהם פרקליטים המועסקים בחוזה אישי.



לפי נתוני האוצר, פרקליט מתחיל בתפקיד עוזר סגן בכיר א', משתכר 10,091 שקל ברוטו בחודש. בדרגה ההסכמית, כלומר בדרגה הגבוהה יותר כסגן בכיר א', הוא יקבל 21,497 שקל בחודש. משפטנים בשירות המדינה יקבלו, בהתאמה, שכר של 10,067 שקל ו-19,553 שקל. השכר הממוצע של פרקליט בדרגת סגן בכיר א' הוא 23,721 שקל. מנהל מחלקה משתכר 29,990 שקל, בעוד שכרו של ממונה בכיר מגיע ל-32,158 שקל.



מקבלי שופטים (מוקבלים לשופטים מחוזיים), 25 בעלי השכר הגבוה בפרקליטות המדינה (לא כולל פרקליט המדינה), שהם פרקליטי מחוז, משנים לפרקליט המדינה ומנהלי מחלקות בפרקליטות המדינה, משתכרים 44,445 שקל ברוטו בחודש.



בין מקבלי השופטים יש 11 פרקליטי מחוז. הם נהנים מתוספת ניהול של 5%. בהשוואה, בדירוג המשפטנים רק משנים ליועץ המשפטי לממשלה מוקבלים לשופטים. משפטנים בכירים בשירות המדינה, המועסקים בחוזה בכירים, משתכרים הרבה פחות מהפרקליטים. כך למשל, השכר הממוצע של יועץ משפטי של משרד ממשלתי הוא 35,183 שקל ושל סגן בכיר ליועץ משפטי של משרד ממשלתי 29,932 שקל. 41% מ-862 הפרקליטים משתכרים שכר של סמנכ"ל משרד ממשלתי או יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully