וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון עסקי בשמונה מלים

מאת אריק הלווג

15.11.2010 / 6:48

נסו לחדור מבעד למסיכות המלים המפוצצות והז'רגון המקצועי - ולנסח הגדרת משימה פשוטה ותמציתית לחברה שלכם



>> כנס פופ-טק שנערך במיין שבארה"ב באוקטובר סיפק חוויה רב-לשונית מענגת. המצגות בכנס כללו נושאים מגוונים: החל מהקמת שמורות טבע ליגוארים ועד לדפוסים נוירולוגיים שמתרחשים כשבני אדם נתקלים במידע בלתי צפוי.

בין הדוברים הרבים ניתן היה למצוא את קווין סטאר, מנכ"ל קרן מולגו. הקרן מתעלת השקעות לעסקים בעלי תודעה חברתית. היא בוחנת הזדמנויות להשקיע ב"שינויים ארוכי טווח בעלי פוטנציאל השפעה גבוה". המגזר החברתי הוא מגזר צעיר, וככזה, הוא מוצף בחברות, ברעיונות ובגישות מכל הסוגים. סכומי כסף גדולים מושקעים במגזר זה, אך בדומה לכל תחום מתפתח, יש הבדלי איכות ביעילות האסטרטגיות העסקיות.



למולגו יש גישה מעניינת בניסיון לצמצם את ההשקעות בעסקים איכותיים פחות, והיא קשורה להצהרת המשימה. הצהרות המשימה של מרבית החברות, בלי קשר למגזר שבו הן פועלות, עמוסות בז'רגון עסקי ובביטויים שוברי שיניים. גרוע מכך, עובדי החזית באותן חברות לעתים קרובות שוכחים, מסלפים או פשוט מתעלמים מאותן הצהרות חסרות היגיון.



כדי להילחם בכך, סטאר עומד על כך שכל חברה שהוא מממן תביע את הצהרת המשימה שלה בפחות משמונה מלים. הן חייבות לפעול לפי הפורמט הבא: "פועל, יעד, תוצאה". למשל: להציל מינים נדירים ולשפר את בריאות ילדי אפריקה.



הצהרת המשימה היא חלק מגישתה של מולגו, אך אינה החלק היחיד. לאחר ניסוח הצהרת המשימה, עומד סטאר על כך שחברות שמקבלות את תמיכת הקרן "ימדדו את הדבר הנכון", ו"ימדדו אותו כהלכה".



גישתה של מולגו מינימליסטית באופן מרענן. וגם משמשת כ"גורם אכיפה" יעיל. כשסטאר נאם, כמעט ניתן היה לראות את הנוכחים בקהל מעבדים את הצהרות המשימה שלהם, מנסים לנסח אותן בפחות משמונה מלים, מה שלא תמיד קל לעשות.



ניסוח הצהרת משימה בפחות משמונה מלים הוא תרגיל חשוב. התרגיל יכול לעורר דיונים חשובים באשר לפעולות החברה שלכם, לקהל היעד שלה ולתוצאות הרצויות.



-



הכותב הוא עורך hbr.org



-



הסוגיה: איך מייצרים חזון משימתי קצר וברור?



הפתרון: מגדירים אותו בשמונה מלים בלבד



הדרך: לחשוב על משפט אחד הכולל פועל, יעד ותוצאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully