וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעזוב את העבודה בדרך הנכונה

מאת פרסיליה קלמן

15.11.2010 / 6:48

בסיום תפקיד, יש להתגבר על הדחף "לצאת בפיצוץ" וללמוד כיצד לשמר לטובתכם יתרונות וקשרים שיסייעו לכם בפיתוח הקריירה



>> כשאתם עוזבים את עבודתכם, קשה להתנגד לדחף "לעזוב בפיצוץ" - בייחוד אם העזיבה נכפית עליכם, אך תמיד כדאי להישאר ביחסים טובים עם האנשים שעבדתם עמם.

היעלמות הדרגתית גרועה לא פחות. אל תיעלמו לשקיעה מבלי לנצל את ההזדמנות לטפח את מערכות היחסים עם עמיתיכם. קחו את הזמן להודות באופן אישי לכל מי שסייע לכם - והיו כנים. מערכות היחסים עם עמיתים מהעבר יימשכו זמן רב יותר מכל משרה ספציפית.



אך מערכות יחסים טובות הן לא הדבר היחיד שתוכלו לשמר מתפקידים קודמים. אם אתם מעצבי אתרים או כותבים, תזדקקו לתיק עבודות, דבר שתתקשו להשיג לאחר שתעזבו את המשרה. כמובן, היזהרו שלא לחשוף תוכניות אסטרטגיות או סודות מסחריים.



אם אתם עובדים כמנהלי ספקים או קבלנים, שמרו את פרטי ההתקשרות עמם - לספקים יש אינטרס שתמצאו עבודה בתחום. לגבי הלקוחות, התמונה מעט שונה. אם תשמרו על מערכות יחסים הדוקות עם הלקוחות שלכם, חשוב שתשאלו קודם לכן אם מותר לכם להציג אותם בפני נציגי החברה החדשה שתעבדו בה.



לבסוף, קחו עותק של "תיקיית החיוך" שלכם. תיקיית חובה לכל אחד: מכתבי תודה מלקוחות ומעמיתים, ציונים לשבח מהבוס של הבוס שלכם, ביקורות טובות מהמנהלים שלכם. לעולם לא תדעו מתי תצטרכו את המידע הזה בעתיד.



מוסר ההשכל הוא זה: התנגדו לדחף לפרוק את התסכול שלכם כשאתם עוזבים את מקום העבודה, אבל גם אל תיעלמו עם הזנב בין הרגליים. חשבו על כך כהזדמנות לקחת את מערכות היחסים החשובות שיצרתם לשלב הבא בקריירה שלכם, ולהראות עד כמה חשובה היתה העבודה שעשיתם בעיני אחרים.



-



הכותבת היא נשיאת קאריר סטרטג'יס, חברה מבוסטון המציעה קואצ'ינג ושירותי ניהול קריירה לבודדים ולארגונים



-



הסוגיה: כיצד לעזוב מקום עבודה בדרך נאותה?



הפתרון: התנגדו לדחף לפרוק את התסכול, אך אל תיעלמו עם הזנב בין הרגליים



הדרך: הודו למי שעזר לכם, שימרו על קשר עם עמיתיכם וקחו עותק של "תיקיית החיוך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully