וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב האג"ח בהכשרה ביטוח יסתיים ב"תספורת" של 8% - או בתוספת רווח של 4%

מאת נועם בר

15.11.2010 / 6:48

המוסדיים צפויים לאשר את הצעת החברה לפירעון מוקדם של האג"ח בהיקף של 104 מיליון שקל, אך המשקיעים הפרטיים דורשים מחיר גבוה ב-10% ומאיימים לפנות לבית המשפט



>> באסיפת בעלי אג"ח ג' של הכשרה החזקות ביטוח מקבוצת אלעזרא, צפויים המוסדיים לאשר את הצעת החברה לפירעון מוקדם של האג"ח בהיקף של 104 מיליון שקל לפי מחיר של 1.37 שקלים לאיגרת.



ואולם משקיעים פרטיים המחזיקים באג"ח טוענים שהמוסדיים ויתרו על הפיצוי שמגיע לבעלי האג"ח בשל הפירעון המוקדם, שיכול היה להניב להם תמורה של 150 אגורות לאיגרת, ומאיימים להעביר את הדיון מהאסיפה אל בית המשפט. בחברה מספרים כי בידיהם נמצא תצהיר שהתקבל בזמן הסדר החוב מנציגות בעלי האג"ח, שבו נכתב כי פירעון מוקדם של האג"ח יתבצע לפי ערך הפארי. עוד עולה מהתצהיר כי מלבד המשקיעים הפרטיים, גם המוסדיים נמצאים בצד של החברה.

מהצד השני, אתי אלישקוב, סמנכ"לית הכספים של החברה, טוענת כי הצעת החברה מעניקה למשקיעים לפנים משורת הדין סוכריה של 4% מהמחיר שאותו היא צריכה לשלם. בינתיים, המשקיעים הפרטיים שלא השתתפו באסיפה הקודמת ורוצים להגיע היום חוששים מהעובדה שהאסיפה הוגדרה כאסיפה נדחית - כלומר שהיא המשך של האסיפה הקודמת ומי שלא היה בה לא יוכל להשתתף.



הכל התחיל בסוף 2008, אז צצה הכשרה כאחת החברות הראשונות שנזקקו להסדר חוב. החברה שהיתה צריכה לשלם לבעלי האג"ח תשלומי קרן וריבית בהיקף של 59 מיליון שקל התקשתה לשלם, ותשואות האג"ח עלו לרמות של 240%.



הכשרה נקלעה לתהליך הסדר חוב שהסתיים ב-2009. ההסדר כלל פרישת החוב עד סוף 2013, כשעיקר תשלומי האג"ח ייפרעו בשלוש השנים הקרובות. בתמורה הועלתה הריבית על האג"ח מ-8% ל-9%. בשטר הנאמנות החדש שגובש לאחר ההסדר, הוכנס סעיף לפיו הדיווידנדים שתקבל הכשרה החזקות מהכשרה ביטוח ישמשו לפירעון מוקדם של החוב לבעלי האג"ח בהתאם מנגנון פיצוי, שכיום מעניק מחיר של 1.5 שקלים לאיגרת.



מאז אותו הסדר שוק ההון התאושש, תשואות האג"ח של החברה נסחרות כיום סביב ה-6% תשואה ברוטו, וחברת הביטוח שתחת הכשרה החזקות הספיקה לחלק כבר ארבעה דיווידנדים שונים בהיקף מצטבר של 38 מיליון שקל.



אותם דיווידנדים אמנם הלכו לפירעון של חלק מהחוב לבעלי האג"ח אך מדובר בתשלומים השוטפים ולא מעבר, מה שלטענת החברה - בניגוד לטענות חלק מבעלי האג"ח - לא הצריך את הפעלת מנגנון הפיצוי. "המנגנון מופעל רק בתשלומי דיווידנדים עודפים מעבר לשוטף ולזה לא הגענו", אומרת אלישקוב, שמודה שהניסוח של התיקון לשטר הנאמנות לא אומר זאת במפורש. הוכחה לכך היא מוצאת בטענה שאם אכן כל הדיווידנד אמור ללכת לפירעון מוקדם, לא יישאר דבר לפירעון של התשלומים השוטפים - מצב שאינו הגיוני.



לפני חודשיים הצליחה הכשרה לקבל את אמון השוק מחדש ולגייס 110 מיליון שקל באג"ח ד' שנועדו לפרוע מוקדם את החוב שבאג"ח ג'. בתיקון לשטר הנאמנות לא נכתב לפי איזה מחיר יתבצע פירעון מוקדם באג"ח, מה שלטענת החברה אומר שהוא יתבצע לפי ערך הפארי של האג"ח ללא תוספת פיצוי.



"פירעון מוקדם במחירי פארי היה בימי המשבר החלום של מחזיקי האג"ח. אז בסוף הם לא רק שלא מפסידים אלא גם מקבלים תוספת קטנה בריבית בהתאם להסדר וסוכריה מעל ערך הפארי, שהענקנו להם בהצעה. כשהצענו את ההצעה מחיר הפארי היה 130.7 אגורות, כך שבמחיר שהצענו יש הטבה לפנים משורת הדין", אומרת אלישקוב.



מרבית המוסדיים שמחזיקים באג"ח בראשות בית ההשקעות דש שמחזיק כ-14% מהסדרה, קיבלו את ההצעה בטענה שמחיר של 1.36 שקלים לאיגרת הוא מחיר טוב. אך כמה משקיעים פרטיים בראשות המשקיע זאב כהן, שמחזיקים 20% מהסדרה, טוענים שמנגנון הפיצוי אמור להתערב ודורשים תוספת שמעלה את מחיר הפירעון ל-1.50 שקלים לאיגרת. הוכחה לכך מוצאים אותם משקיעים בתשואה של 6.5% שמגולמת במחיר שלפיו רצתה החברה לבצע את הפירעון המוקדם. תשואה כזו גבוהה מהתשואה שבה נסחרת אג"ח ד', שהיא בעלת מח"מ ארוך יותר וסיכון גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully