וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא הבועה רשות ני"ע נזכרה להזהיר את הציבור

אתי אפללו

15.11.2010 / 6:48

BenchMarker



>> ברשות ני"ע שמו לב בתקופה האחרונה למסחר במניות חברות הנפט והגז. "יש עלייה חדה ומהירה בשווי שוק החברות. העליות, בחלקן בנפח המסחר ובתופעות החריגות במסחר בחברות אלה ביחס לענפים אחרים, גרמו לרשות ני"ע לחשוב, וראוי שהמידע יובא בחשבון גם אצל המשקיעים", אמרה אתמול הכלכלנית הראשית של הרשות, ד"ר גיתית גור גרשגורן.

הנתונים אינם מפתיעים. עלייה בשווי השוק של החברות היתה פומבית וברורה. גם העלייה בהיקפי המסחר שלהן היתה ידועה. שווי מניות חברות חיפושי הגז והנפט מתנפח בעקביות כבר שנתיים, וביתר שאת בשנה האחרונה. רק באוגוסט פורסמה ב-themarker כתבה נרחבת בנושא שבו היתה התייחסות לכך שחברת רציו שיש לה אפס הכנסות הגיעה למקום 40 בבורסה ועברה חברות ותיקות כמו הפניקס, דלק ישראל, פיבי, כלכלית ירושלים, קרדן ואלוני חץ. ברשות ציינו אתמול שהרבה מאוד מידע בענף מקורו בספקולציות. ואולם מעבר לכך לא סיפקו מידע רב.



בסופו של דבר הזהירה אתמול רשות ני"ע את המשקיעים לגבי מניות חברות הנפט והגז, אבל לא ברור ממה היא הזהירה אותם. האם שווי השוק של החברות עלה בשל הממצאים שהתגלו? האם מדובר בבועה, או בשוק שנדחף על ידי ספקולנטים בלבד?



"המשקיעים צריכים לבדוק טוב את המידע לפני שהם משקיעים ולהבין אותו", ציינה גור גרשגורן. אלא שעצה זו נכונה לגבי השקעה בכל נייר ערך של כל חברה הפועלת בבורסה, כולל באג"ח, ודאי במניותשל חברות נפט. מדוע הרשות לא מצאה לנכון להוציא אזהרה ממוקדת למשקיעים במניות הביומד למשל?



גם עיתוי האזהרה תמוה. מה קרה דווקא אתמול שהוביל את הרשות לקפוץ יומיים בלבד לאחר פרסום מסקנות ועדת ששנסקי שמזעזעות את הענף? "סיימנו את המחקר ורצינו לחלוק את ממצאיו עם המשקיעים", ענתה גור גרשגורן. מלבד ההצלחה לקלוע בעיתוי למוקד העניין הציבורי במניות הנפט, קשה להבין מה המסר שניסתה אתמול רשות ני"ע להעביר לציבור המשקיעים, ואם הוא קשור למסקנות ששינסקי.



רשות ני"ע היא המגן של המשקיעים בשוק ההון. עליה להיות ברורה יותר, לטפל בעבריינים ולחשוב פחות על תדמית מנהליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully