וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד נגד תכנית ההרחבה הכמותית: "הסיכונים עולים על היתרונות"

רויטרס

15.11.2010 / 8:41

ג'פרי לקר: "הניסיון לשמור על אבטלה נמוכה באופן מלאכותי הוא מתכון לאינפלציה"



נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לקר, אמר ביום ראשון כי הוא מתנגד לתכנית ההרחבה הכמותית החדשה של הבנק, וכי הוא סבור שהמדיניות מסוכנת ובעלת סיכויי הצלחה נמוכים.



מוקדם יותר החודש הודיע הבנק הפדרלי כי יזרים 600 מיליארד דולר נוספים לכלכלת ארה"ב על ידי רכישת אג"ח ממשלתיות לטווח ארוך. "אני אישית חשבתי שהסיכונים עולים על היתרונות", אמר לקר לכתבים לאחר נאום במטה הבנק בריצ'מונד.



לקר נשא דברים בפני מרצים לכלכלה ואמר כי המדיניות המוניטרית יכולה להפחית את שיעור האבטלה באופן זמני בלבד. "הניסיון לשמור על אבטלה נמוכה באופן מלאכותי הוא מתכון לאינפלציה מואצת", הוא אמר, והזכיר את האינפלציה בשנות ה-60 וה-70 כדוגמה.



לקר הוסיף כי אין אמת ברעיון שהבנק הפדרלי מבצע את תכנית ההרחבה על מנת להחליש את הדולר ולחזק את היצוא. "אין זה הוגן לומר שזאת מטרת התכנית", הוא אמר. "אין זה הוגן להתייחס לכך כאל מניפולציה".



לקר התייחס גם ליכולת הנסיגה של הבנק הפדרלי מתכניות התמריצים שלו, לאור תפיחת מאזני הבנק כתוצאה מפעילויותיו, וציין כי לבנק יש כל הכלים הדרושים לנסיגה מהתמריצים המונטריים בבוא העת. "החלק הקשה הוא להבין מתי ובאיזו מהירות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully