וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חבילת הסיוע לאירלנד עשויה להסתכם ב-90-60 מיליארד יורו

סוכנויות הידיעות

15.11.2010 / 9:31

שרי האוצר של האיחוד האירופי מכינים חבילת סיוע לאירלנד, אשר עדיין מתעקשת כי אינה זקוקה לו



שרי האוצר האירופיים עמלו בסוף השבוע על חבילת חילוץ לאירלנד והמשיכו להפעיל עליה לחץ לקבל סיוע על מנת למנוע זעזוע בשוקי אירופה. בינתיים, על פי הערכות, צפויה חבילת הסיוע לאירלנד להסתכם ב-90-60 מיליארד יורו.



ממשלת אירלנד ממשיכה להתעקש כי היא אינה זקוקה לסיוע בטענה כי תקציב הצנע שתציג בחודש הבא ירגיע את המשקיעים וכי יש בידיה מספיק מימון עד השנה הבאה. אך אנליסטים ומשקיעים אומרים כי תוכנית הממשלה צריכה להיות מגובה על ידי התחייבות מצד גוף חיצוני. גורמים באיחוד האירופי אמרו כי ללא בקשת סיוע רשמית, לא יאושר כל סיוע לאירלנד.



לפי דו"ח של ברקליס קפיטל, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) יצטרכו להלוות 85-80 מיליארד יורו (116-109 מיליארד דולר) על מנת לספק את צרכי המימון של אירלנד ולסייע לה לחלץ את הבנקים הכושלים.



העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" העריך היום כי בפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי, הם עשויים להסכים על חבילת חילוץ לאירלנד בשווי של בין 60 מיליארד יורו ל-90 מיליארד יורו (82-124 מיליארד דולר). רוב הסיוע צפוי להגיע מקרן היציבות האירופית, אשר ממומנת על ידי מדינות גוש היורו, אך תידרש לכך הסכמה מצד כל המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully