וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדשות 2 לכחלון: מכיוון שערוץ 10 לא יכול להתחרות בנו - הוא מנסה לפגוע

שחר רן

15.11.2010 / 9:37

אבי וייס: התכנים החדשותיים של חדשות 10 אינם טובים דיים על מנת להשיג שיעורי צפייה גבוהים



מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, משיב מלחמה למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, שפנה אתמול (ב') במכתב לשר התקשורת שבו טען כי אין לאפשר לקשת ולרשת להמשיך להחזיק בחברת החדשות לאחר המעבר למשטר הרישיונות.



במכתב נגדי לשר, שנשלח בלילה, כתב וייס: "על-פי הפרסום, מעלה מר ורשבסקי רעיונות שונים שתכליתם אחת: פירוק חברת החדשות של ערוץ 2. מצער הדבר, כי חברת החדשות של ערוץ 10 מנסה לנצל את תוכניתך לרפורמה בשוק הטלוויזיה המסחרית על מנת לנסות להשיג הישגים, שלא עלה בידה להשיג במסגרת התחרות המתקיימת בין שתי החברות בשמונה השנים האחרונות".



וייס טען עוד, כי "חדשות 10 אכן מצליחה להגיע רק לשליש משיעורי הצפייה של חדשות ערוץ 2, אך הסיבה לכך אינה כפי שטוען מר ורשבסקי, אלא נובעת מכך שציבור הצופים מעדיף את המוצר העיתונאי המקצועי, האמין והבלתי תלוי שאנו מביאים בפניו מדי ערב על פני זה של המתחרים. עובדה היא, שערוץ 10 הוכיח כי ביכולתו להביא נתוני צפייה גבוהים בשעות ה-prime time, וזאת לאו דווקא בתוכניות החדשות. מכאן אפשר ללמוד שהבעיה איננה במסגרת, אלא בתוכן. אם התכנים החדשותיים המשודרים על-ידי חדשות 10 אינם טובים דיים על מנת להשיג שיעורי צפייה גבוהים יותר, מוטב לחדשות 10 להשקיע מאמצים בשיפורם ולא בניסיון לפגוע בחברה המתחרה".



בהמשך התלונן וייס על חוסר הקולגיאליות שבפנייתו של ורשבסקי: "כאשר ערוץ 10 עמד בסכנת סגירה לאור מצבו הכלכלי, אנחנו היינו הראשונים לומר – בכתבות ששידרנו ובראיונות שנתנו לכלי תקשורת אחרים – שצריך לשמור על התחרות בתחום החדשות ולמנוע את סגירת הערוץ. אנו עדיין מאמינים בכך וסבורים שתחרות משרתת בראש ובראשונה את הצופים. הצטערנו לגלות שערוץ 10 לא נוהג באותה צורה ועושה הכל על מנת לפגוע בחברת החדשות של ערוץ 2".



בימים אלה דנה ועדת הכלכלה בעתיד חברת החדשות כחלק מהשינויים המתוכננים בשוק הטלוויזיה עם המעבר הצפוי למשטר רישיונות לערוצים ב-2012, במקום שיטת הזיכיונות הנהוגה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully