וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של מטריקס עלה ב-8% ל-32.5 מיליון שקל כתוצאה מעלייה במגזר שרותי התוכנה

יעל פטר

15.11.2010 / 10:06

הכנסות החברה עלו ב-7% ל-373.2 מיליון שקל; חילקה השנה דיבידנד של 38.7 מיליון שקל



חברת שירותי התוכנה, , מדווחת היום בדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי לשנת 2010 כי הכנסותיה עלו ב-7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-373.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-8% ל-32.5 מיליון שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי החברה עלה ב-5% ל-21 מיליון שקל. במהלך השנה חילקה החברה 38.7 מיליון שקל בדיבידנד.



חברת מטריקס נותנת מענה בתחום ה-it והיא פועלת ב-4 תחומים - פתרונות תוכנה, מוצרי תוכנה, פתרונות תשתית וכן הדרכה והטמעה. הסקטורים בהם פועלים לקוחותיה הם תקשורת וביטחון, בנקאות פיננסים, תעשייה, מסחר והמגזר הציבורי. מטריקס מעסיקה כ-4,300 עובדים המספקים שירותים ל-500 לקוחות בשוק הישראלי.



העלייה במכירות החברה ברבעון השלישי של 2010 נבעה מגידול במכירות במגזר שרותי התוכנה ובמגזר פתרונות אינטגרציה ותשתיות מיחשוב. הרווח התפעולי של החברה עלה כתוצאה משיפור ברווחיות הגולמית במגזר שרותי התוכנה ובמגזר השיווק והטמעת מוצרי התוכנה.



הכנסות המימון של החברה ירדו והוצאותיה לרבעון עלו, כתוצאה מירידה ברווח מניירות ערך ונכסים פיננסים. ברבעון הקודם נרשמה הכנסה בסך 8 מיליון שקל מנגזר (נייר ערך), ומכך נובעת מרבית הירידה בהכנסות המימון. הרווח הנקי של החברה נובע מעלייה ברווח התפעולי ומירידה בהוצאות המיסים, וירידות אלו קוזזו במעט ע"י העלייה בהכנסות המימון.



המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת של החברה ירדו ברבעון הנוכחי ב-50% ל-16.5 מיליון שקל והמזומנים בקופת החברה ירדו בכ-16% ל-138 מיליון שקל. הירידה נובעת מהקדמה של תשלומי לקוחות. בשנה הקרובה תשלם החברה התחייבויות בסכום של 78 מיליון שקל.



היחס השוטף של החברה (סך כל הנכסים השוטפים מחולק בסך כל ההתחייבויות השוטפות) הוא כמעט 2. יחס זה מביע את יכולת החברה לפרוע את התחייבויותיה, וככל שהערך גבוה יותר הוא מראה על איתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי של החברה, ללא ההון העצמי של חברות בנות, עלה ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והוא מסתכם ב-545.7 מיליון שקל.



מטריקס תורמת לקהילה באמצעות תרומות כסף (החברה תרמה כ-583 אלף שקל במהלך הרבעון), וכן בתרומות של ציוד מחשבים, קורסי הדרכה, השתתפות בהוצאות ושימוש בתשתיות. במהלך הרבעון יזמה החברה פרויקט "אימוץ שכונה" ויצרה שיתוף פעולה עם גורמים בשכונת דורה בנתניה המוגדרת כשכונת מצוקה. במהלך הפרויקט מתנדבים עובדי ומנהלי חברת המחשבים ותומכים בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully