וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לחברת דובק: גפני קרא לאוצר להידבר עימה בהעלאת המס הקצוב על סיגריות

צבי זרחיה

15.11.2010 / 11:36

ועדת הכספים נמנעה הבוקר מלאשר רטרואקטיבית את העלאת מחירי הסיגריות שבוצעה כבר ביולי 2010



ועדת הכספים נמנעה הבוקר מלאשר רטרואקטיבית את העלאת מחירי הסיגריות. ההעלאה בוצעה כבר ביולי 2010 על מנת להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-700 מיליון שקל. כעת נדרשה ועדת הכספים לאשר את ההעלאה הרטרואקטיבית.







יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הציע למשרד האוצר לקיים עד מחרתיים (יום רביעי) הדברות עם ראשי חברת דובק על מנת למצוא נוסחה שתפגע פחות ביצור המקומי. הודעת גפני מהווה ניצחון לדובק שדרשה להקטין את המס הקצוב על חפיסת סיגריות. ההערכה היא שעד יום רביעי תימצא פשרה בעניין. אם הוועדה לא תאשר פשרה עד 21 בנובמבר, אזי מחירי הסיגריות יוזלו.



נציג דובק טענו כי ההצעה מיטיבה עם היבואנים שחלקם בשוק הסיגריות כבר נושק ל-80%. בדובק ביקשו להמיר את המס הקצוב במס יחסי שיגרום למס שיוויוני על הסיגריות.



גפני הוסיף כי "אם צריך להגדיל את הכנסות המדינה ממסים, עדיף לעשות זאת באמצעות הגדלת המס על סיגריות וביטול פטור ממס על ביודיזל. עם זאת, איננו מסכימים שבדרך יפגעו מספר גורמים שהם התעשייה ישראלית וגם מפעלים שעוסקים בביו דיזל".



ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) טענה שיש להגן על עובדי דובק. לדבריה, "שמירה על מקומת עבודה ישראלים היא בראש סולם העדיפויות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully