וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים עלה באוקטובר ב-6.7 נקודות לרמתו הגבוהה זה 8 חודשים

ואדים סבידרסקי

15.11.2010 / 11:55

כלכלני בנק הפועלים: העלייה הושפעה מהתרחבות הביקוש ליצוא



מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לאוקטובר 2010 רשם עלייה חדה של 6.7 נקודות האחוז לרמה של 57.6 נקודות האחוז - רמה הגבוהה מזה 8 חודשים. מזה 3 חודשים המדד מצביע על התרחבות (קריאה מעל 50 נקודות האחוז) והחודש נרשמה התעצמות משמעותית במגמה זו.



סעיף הביקוש ליצוא רשם עלייה 23.8 נקודות האחוז לעומת ההתכווצות שרשם בחודש שקדם לו. סעיף תפוקות הייצור רשם אף הוא עלייה נאה של 7 נקודות האחוז.



כלכלני בנק הפועלים מציינים כי המדד רשם החודש עלייה שהושפעה מרכיב הביקושים ליצוא - רכיב תנודתי בחודשים האחרונים, כמו גם נתוני היצוא בפועל.



נתוני סחר חוץ, לדברי הכלכלנים, מצביעים על ירידה מדאיגה ביצוא התעשייתי החל מהרבעון השלישי של השנה, ולכן העלייה ברכיב ההזמנות ליצוא החודש מעודדת במידת מה. גם בעולם נרשמה תפנית חיובית במדדי מנהלי הרכש בחודש אוקטובר. מרבית סעיפי המדד הם בסימן התרחבות בפעילות, ובכלל זה הביקושים המקומיים והתעסוקה בהם נרשמו החודש עליות קלות.



מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק j.p. morgan, עלה בחודש אוקטובר לרמה של 53.7 נקודות, בהובלת מדד ארה"ב וסין, לאחר חמישה חודשים בהם ירד. עליית המדד בלטה בארה"ב ובסין. במרבית המדינות באירופה נרשמה גם כן עלייה במדד. לעומת זאת, המדד ביפן שב להצביע על התכווצות בפעילות היצרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully