וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נהפכה לחברת האינטרנט השלישית בגודלה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

15.11.2010 / 12:02

מניות פייסבוק נסחרות בבורסת סקונד מרקט לפי שווי של 41 מיליארד דולר



הרשת החברתית פייסבוק שווה כיום יותר מענקית המכירות המקוונת אי-ביי, מה שהופך את פייסבוק לחברת האינטרנט השלישית בגודלה בארה"ב, וממחיש את החשיבות ההולכת וגדלה של הרשתות החברתיות.



מניות פייסבוק נסחרות ביותר מ-16 דולר בסקונד מרקט, בורסת מניות של חברות פרטיות, מה שמקנה לה שווי של כ-41 מיליארד דולר, יותר משווי של 39.3 מיליארד דולר שבו מוערכת אי-ביי בנאסד"ק. שתי חברות האינטרנט היחידות שעוקפות את פייסבוק בשוויין הן אמזון, ששווייה הוא 74.4 מיליארד דולר, וגוגל, בעלת שווי של 192.9 מיליארד דולר. את הנתונים מסקונד מרקט קיבלה בלומברג ממקור המקורב למידע בבורסה, היות שהיא אינה מפרסמת את נתוני המסחר.



בפייסבוק, אתר הרשתות החברתיות הפופולרי בעולם, משתמשים כיום למעלה מ-500 מיליון גולשים, מה שמושך מפרסמים רבים, אשר מעוניינים לפנות לקהל גדול זה.



השווי שבו מוערכת פייסבוק בסקונד מרקט לאו דווקא מרמז על שווייה הצפוי בהנפקה ראשונה לציבור (ipo), אשר עשויה להתרחש רק בעוד מספר שנים, אמרה ליסה באייר, מייסדת קלאס v, חברת ייעוץ להנפקות ראשונות. "יתכן שב-41 מיליארד דולר היא נחשבת למציאה - לא נדע באמת את השווי עד שהיא תיסחר בשוק הציבורי".



שווייה של פייסבוק בסקונד מרקט גדל ביותר מפי שלושה בשנה האחרונה, לדברי המקור, אשר ביקש להישאר בעילום שם. בשרס-פוסט, בורסה אחרת לחברות פרטיות, הוערכה פייסבוק בשווי של 40.9 מיליארד דולר נכון לשבוע שעבר. מדובר בעליה של 50% בחודש האחרון.



פייסבוק צפויה לרשום מכירות של 1.4 מיליארד דולר לפחות ב-2010, לעומת מכירות של 800 מיליון בשנה שעברה, על פי שני מקורות מקורבים לחברה. פייסבוק לא צפויה לבצע הנפקה ראשונה לציבור עד 2012 או לאחר מכן, על מנת להתמקד בהמשך הצמיחה, אמרו המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully