וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואר ישראל לוקחים צעד אחורה: עמלת שחרור ממכס לא תחול על משלוחים באינטרנט

רינה רוזנברג

15.11.2010 / 12:36

העמלה לא תחול על פריטים במשקל של עד 5 ק"ג: "מלכתחילה לא היתה כוונה לכלול בשלב זה את שירות הצרורות"



לאחר הלחץ הציבורי, התנגדות שר התקשורת וקריאות הח"כים לביטול העמלה, הודיעה היום חברת דואר ישראל כי עמלת השחרור ממכס, על סך 35 שקלים, שהיא עומדת להתחיל לגבות בקרוב מלקוחותיה לא תחול על פריטים המגיעים בשירות הצרורות הבינלאומי.



משמעות ההודעה היא שרוב המשלוחים מאתרי אינטרנט כמו אמזון, דיל אקסטרים ואי-ביי לא יחוייבו בעמלה זו. בשירות הצרורות ניתן לייבא פריטים במשקל של עד שני קילוגרמים, או עד חמישה קילוגרמים כאשר מדובר בדבר דפוס.



בדואר ישראל אומרים כי הסיבה לכך שהעמלה לא תידרש היא ששירות הצרורות הוא זול יותר משירות החבילות, ובמסגרתו אין רושמים את הפריט, אין מצרפים אליו תעודת דרך ואין מחתימים את הנמען על קבלתו. עם זאת, מי שיבקש לייבא לארץ חבילות במשקל גבוה יותר יחויב בשירות החבילות, ולא בשירות הצרורות, ובמקרה כזה ההליך השחרור יעלה לו 35 שקלים.



בחברת דואר ישראל טוענים כי "מלכתחילה לא הייתה כוונה לכלול בשלב זה את שירות הצרורות. עקב הפרסום המוקדם של הנושא עוד בטרם סוכם סופית, הנושא לא הוברר והמידע שניתן לציבור בנושא לא כלל את כל הנתונים החשובים".



בעקבות החלטת הדואר אומר ח"כ כרמל שאמה הכהן, שהגיש שאילתה בנושא לשר התקשורת ולשר האוצר, כי "החלטת הדואר היא צעד מבורך ומקל, אך עדיין נותרה עבודה לביצוע לניקוי שארית הגזרה המיותרת שהמסחר האלקטרוני לא יוכל לעמוד בה". שאמה הכהן הוסיף כי הוא מצפה לתשובת שר האוצר לשאילתה שהגיש בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully