וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "אנחנו מודאגים מהציפיות לאינפלציה, אך לא נפעל באופן מיידי"

סוכנויות הידיעות

15.11.2010 / 12:34

"עלינו לעקוב אחר קצב האינפלציה מקרוב ולפעול בשלב מסוים", אמר פישר בשיחת ועידה עם עיתונאים זרים



ציפיות האינפלציה ההולכות וגדלות הן מקור לדאגה, אך אין צורך שבנק ישראל יפעל מיידית, כך אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר.



"האינפלציה קרובה לאמצע טווח היעד, אך הציפיות הן כי היא תעלה ב-12 החודשים הקרובים", אמר פישר בשיחת ועידה עם עיתונאים זרים. "יהיה עלינו לעקוב אחריה מקרוב ולהגיב בשלב מסוים, אך זו אינה דאגה שנטפל בה באופן מיידי", הסביר.



היום תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר. בסקר שערכה בלומברג צפו אנליסטים כי תירשם עלייה של 0.2% במדד. קצב האינפלציה בישראל צפוי להאיץ לכ-2.8% בשנה הקרובה, אמר בנק ישראל בשבוע שעבר, על פי סקר התחזיות האחרון. היעד הממשלתי הוא לאינפלציה שנתית של 1%-3%.



פישר התייחס בשיחתו גם לצמיחה במשק. "כלכלת ישראל צומחת בקצב מעט נמוך מ-4%", אמר. "זהו עדיין קצב צמיחה מכובד מאוד".



בדבריו התייחס פישר לביקורת על ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי בארה"ב, ואמר כי היא "לגמרי לא במקום". פישר הוסיף כי היה מעדיף לראות את ארה"ב, מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית, צומחת בקצב סביר.



בשבוע שעבר הודיע הבנק הפדרלי בארה"ב על סבב שני של הרחבה כמותית – רכישות אג"ח ממשלתיות בשווי של 600 מיליארד דולר, במטרה לעודד את צמיחתה של כלכלת ארה"ב ויצירת משרות בשוק התעסוקה האמריקאי.



בנוגע לטענות לפיהן ארה"ב מחלישה במכוון את הדולר, אמר פישר כי "ברור שלא נוח לנו כשהדולר נחלש, היחלשות הדולר לא נוח לכל המדינות, אך זו אינה המטרה העיקרית של המדיניות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully