וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל רשת שאול מגנזי: כמו שהחקיקה נראית כרגע נעבור לרישיונות רק ב-2015

אופיר בר-זהר

15.11.2010 / 14:29

ועדת הכלכלה: הוארכה התקופה להחזרת חובות הערוצים ל-3 שנים; החדשות המקומיות לא ישדרו באפיקים 10 ו-22



הדיונים בנושא חוק הרישיונות ממשיכים להתקיים בלי שקו הסיום נראה באופק - בדיון הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת הועלתה רשימת הסתייגויות של הח"כים בנוגע לסעיפים שונים בחוק. יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס קבע דיון נוסף ליום חמישי הקרוב ואמר במהלך הדיונים כי "בקצב הזה אולי יהיו רישיונות בהונולולו ב-2012, כי פה לא נראה שזה הולך לקרות".



במהלך הדיון עלתה ההצעה על ידי מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה לאפשר לזכייניות ערוץ 2 להחזיר את חובות העבר בתחום התוכן במשך תקופה של 36 חודשים לאחר המעבר לרישיון (אם יקרה ב-2012), ולא תוך 30 חודשים כפי שהסעיף מנוסח כיום. סמנכ"ל רשת שאול מגנזי אמר כי "כפי שהחוק נראה כרגע, אנחנו מתכוונים לעבור לרישיונות רק ב-2015". אקוניס השיב כי "זאת אמירה מאוד דרמטית", ושאל את קשת האם זאת גם עמדתם, אך לא קיבל מהם תשובה בעניין.



סמירה אמר כי "צריך לאפשר לזכייניות להחזיר את החובות תוך 3 שנים ולא עד 30 חודשים, גם ככה החישוב של החובות הוא שנתי". לזכייניות הובהר כי אם יעברו לרישיונות רק ב-2015 יהיה עליהן להחזיר את מלוא החובות עד אז, למעט חוב זניח שנובע מהכנסות גבוהות שמביאות לעלייה בכמות ההוצאות הנדרשת. היועצת המשפטית של קשת, זהר קדמון סלע, אמרה כי "המשמעות היא שעד 2015 כל החובות שלנו צריכים להפוך לחובות זניחים. לוקח זמן לעשות דרמה למסך". היועצת המשפטית של משרד התקשורת נגה רובינשטיין אמרה לה כי "יש לכם 4 שנים", וסמירה הוסיף כי "זכיין נבון יתכנן. לא יעלה על הדעת לבוא ב-2015 עם חובות. יש גבול". השינוי אושר בהצבעה.



הסתייגות אחת שהתקבלה ברוב קולות היתה זו שהגיש נחמן שי שלא נכח בדיון, כאשר יוליה שמאלוב ברקוביץ הציגה אותה במקומו. שי ביקש לשנות את הסעיף שמאשר לחדשות המקומיות לעשות שימוש באפיקים 22 ו-10 לאחר שחברות הטלוויזיה המסחרית יעזבו אפיקים אלה. שמאלוב אמרה כי "אנחנו מודעים היטב לכוחה של העיתונות המקומית. אין סיבה שהחדשות המקומיות לא יהיו מתחרות רציניות לחדשות 2 או 10". סמנכ"לית הרגולציה של יס, מיכל רפאלי כדורי, אמרה כי "לכן הממשלה החליטה לתת כסף לחדשות האלה, כי הן חשובות", ושמאלוב ברקוביץ השיבה כי "אז תקיימו אותן, אבל למה באפיקים 2 ו-10?".



יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן אמר כי "מדובר ב-6 מהדורות שעוסקות בפריפריה ובנושאים שאין בחדשות הארציות. אם ירוויחו קצת בחצי השנה הראשונה מהשימוש באפיקים 2 ו-10, לא רק שאסור להתנגד - צריך לברך כי הדבר נותן רוח גבית לחדשות המקומיות". מנכ"ל חברת חדשות 2 אבי וייס הציג גם הוא התנגדותו לעניין, והח"כים הצביעו בעד ההסתייגות ונגד שידור חדשות מקומיות באפיקים 22 ו-10.



נושא אחר שהיה במרכז הדיונים הוא צירופו של ערוץ 9 לפלטפורמת ה-dtt (הממיר החינמי). חברי הכנסת מהמגזר הרוסי הגיעו בהרכב רחב על מנת לתמוך בעניין. בין הנוכחים - מרינה סולודקין, זאב אלקין, רוברט אילטוב ואנסטסיה מיכאלי. מיכאל בן ארי וציפי חוטובלי ציינו כי לדעתם גם ערוץ מורשת או ערוץ אחר שעוסק ביהדות ומסורת צריך לעלות לפטפורמה זו. חוטובלי ציינה כי "בתוך הקצאת הערוצים הייעודים צריך להיות ערוץ מוקדש לחיזוק המורשת. אם הציבור הרוסי והציבור הערבי גדולים וזכאים לערוץ ב-dtt, קל וחומר שגם הציבור היהודי". יו"ר מועצת הכבלים ניצן חן אמר שחיוני כי מקומו של הערוץ הערבי יישמר, וכי בשבוע הבא צפויות להיות מוגשות ההצעות במכרז הערבי ויש למנוע עמימות בעניין זה.



מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי אמרה כי ערוץ 23 צריך להיות ב-dtt. לדבריה, "זכותם של ילדי ישראל לקבל את תכני החינוכית בחינם. אין שום סיבה בעולם לשכוח אותם. החל מה-12 בחודש תשדר הטלוויזיה החינוכית 11 שעות ביום לילדים כולל בסופי השבוע". היועצת המשפטית של משרד התקשורת נגה רובינשטיין ציינה כי בימים אלה נבדק נושא הערוצים שיעלו ל-dtt על ידי ועדה מיוחדת, וכי יש לתת לוועדה לעשות את מלאכתה. יו"ר ועדת הכלכלה אקוניס הציע כי הסעיף יפוצל מהחוק הכללי וייערך עליו דיון נפרד. הח"כים שתומכים בעליית ערוץ 9 ל-dtt הסכימו לעניין זה, אך שר התקשורת העביר מסר לפיו הוא מתנגד לפיצול, והסעיף נותר פתוח בשלב זה.



הסתייגות נוספת הועלתה על ידי יוחנן פלסנר, שביקש למנוע מצב שבו השר יוכל לקבוע את מספרי האפיקים, ולא מועצת הכבלים והלוויין: "למה שלשר ולממשלה יהיה את הכוח הזה?", שאל פלסנר. "מחר הוא יכעס על ערוץ 2 ויחליט שהם יעברו לאפיק 622? הרי גם ככה אומרים שהשר הממונה ברשות השידור קובע את הליינאפים בשידורים, אז יקבע גם את מספר הערוץ?". חה"כ עמיר פרץ הוסיף כי "בכל התחומים מקפידים שלא תהיה סמכות מעל הרגולטור, כי אז זה מעקר את הרגולטור. אם רוצים לתת לשר את הסמכות שיהיה בסמכות השר אבל באישור הוועדה. למה לתת שוט כזה לשר? זה שוט מאוד משמעותי". חברי הכנסת הצביעו נגד ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully