וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט יכריע בסכסוך בין רציו לגלובוס בלי לשמוע את הצדדים

הילה רז

15.11.2010 / 14:27

אתמול הודיעו הצדדים לשופט כי הגיעו להסדר מוסכם לפיו כל צד יגיש את סיכומיו



התביעה שהגישה חברת גלובוס נגד חברת חיפושי הגז והנפט רציו בנוגע לבוררות שנערכה לאחר התייעצות עם איש העולם התחתון מאיר אברג'יל תוכרע מבלי שמישהו מהצדדים יעיד בפני בית המשפט.



כך מעלה החלטה של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודה זפט שניתנה אתמול (א'). בשבוע שעבר קבע השופט זפט כי לא סביר שיהיה בחקירתם של יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, בעלי השליטה ברציו, כדי לתרום לבירור המחלוקות העובדתיות הרלבנטיות להכרעה בתיק.



זפט ציין בהחלטתו כי "מר לנדאו ומר רוטלוי נחקרו בעניין מעורבותו של מר אברג'יל ובהשגת הסכם הבוררות ובמינוי הבורר, ומעורבות זו לא הוכחשה על ידם. גם מעמדו של מר אברג'יל בעולם הפשע לא במחלוקת". השופט הוסיף כי מהלך הבוררות וההליכים האחרים צורפו לכתבי הטענות שהוגשו לבית המשפט ולכן מבחינתו התיק בשל להכרעה לפי סיכומים שיגישו לו הצדדים בכתב. השופט הוסיף כי הוא יכול להכריע גם ללא הסיכומים מאחר שהצדדים הביאו בכתבי הטענות גם את טיעוניהם המשפטיים. הוא הותיר לעורכי הדין של הצדדים להודיע לו אם הם מבקשים להגיש סיכומים.



אתמול הודיעו הצדדים לשופט כי הגיעו להסדר מוסכם לפיו כל צד יגיש את סיכומיו בהיקף שלא יעלה על 18 עמודים. בתוך חודש תגיש גלובוס המיוצגת על ידי עו"ד בועז בן צור את סיכומיה וחודש לאחר מכן תגיש רציו המיוצגת על ידי אהרן מיכאלי ממשרד זליגמן ושות' את סיכומיה. הדיון שאמור היה להתקיים היום בוטל בהסכמת הצדדים.



לפני כחודשיים וחצי הגיש הקבלן האשקלוני שלמה שוקרון בקשה לבטל הסכם בוררות ולהעביר את הבורר, עו"ד אסף ברם, שמונה בסכסוך בינו לבין רציו. שוקרון טען כי יש לבטל את הבוררות מכיוון שהתקיימה תחת מעטה איומים של אברג'יל, המוגדר על ידי המשטרה כמי שעומד בראש ארגון פשיעה.



בתגובה שהגישה רציו היא דחתה את ההאשמות שלפיהן היא הפעילה עבריינים נגד שלמה שוקרון, בעלי גלובוס, וטוענת כי "היו אלה רציו ומנהליה (לנדאו ורוטלוי ) אשר אוימו, הוטרדו, נסחטו והופחדו על ידי שוקרון, נציגיו ושליחיו".



הסכסוך בין גלובוס לרציו החל ב-2005, אז ביקשה שותפות רציו לצאת לגיוס הון בבורסה. גלובוס, שהחזיקה אז בכ-10% ממניות השותפות, סירבה לצאת לגיוס ההון אלא אם יכוסו הפסדיה באותה התקופה ויובטחו השקעותיה.



באפריל 2005 נחתם הסכם בין גלובוס לחברת רציו הפרטית, לפיו רציו תקצה 15% ממניותיה לגלובוס, ותשלם לחברה 2,000 דולר בחודש כ"דמי ייעוץ בנושא קשרי משקיעים ובעלי יחידות".



לטענת שוקרון, לאחר חתימת ההסכם הוא נפגש עם ליגד רוטלוי, מבעלי השליטה ברציו. בפגישה זו, לדברי שוקרון, התחייב כלפיו רוטלוי כי רציו תשלם לשוקרון 4.5 מיליון שקל בעבור הסכמתו לאשר את ההנפקה.



בתמורה התחייב להצביע בהתאם להחלטה של רציו. לטענת שוקרון, רציו לא עמדה בהסכם והכספים לא שולמו לו. בנוסף, 15% ממניות רציו שאמורות היו להיות מוקצות לגלובוס לא נרשמו על שמה עד עתה.



רציו טוענת בתשובתה כי הסיבה היחידה לבקשת גלובוס לביטול הבוררות היא העלייה המסחררת בשוויה של שותפות רציו מאז שהחלה הבוררות. לטענתה, שוויה של שותפות רציו נסק מכ-2.5 מיליון שקל ביום חתימת הסכם הבוררות, לפני כשלוש שנים, לשווי כולל של כ-3 מיליארד שקל כיום. לפי רציו, הסכום המקסימלי שיכול היה שוקרון לתבוע בבוררות היה 6 מיליון שקל, אלא שכיום דרישותיו עלו ל-80 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully