וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת עמותת "תושבים למען נווה צדק" נגד בניית מגדל ליבר: תשלם הוצאות משפט בסך 100 אלף שקל

רנית נחום-הלוי

15.11.2010 / 15:37

המגדל ייבנה על מגרש בשטח של כ-6 דונם במתחם המסילה, בין הרחובות פינס ודרך יפו, דרומית לנווה צדק



שופט בית המשפט המחוזי, ד"ר עודד מודריק, החליט לדחות עתירה מנהלית שהגישה עמותת תושבים למען נווה צדק אשר ביקשה לבחון מחדש תוכנית לבניית מגדל ליבר בשכונה. בית המשפט חייב את העמותה בהוצאות משפט בסכום כולל של 100 אלף שקל, שיתחלק בין כל הגורמים שנגדם הוגשה העתירה: המועצה הארצית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הוועדה המקומית תל אביב, חברת ליבר טאוור וחברת קולוני טאוורס, יזמיות הפרויקט.



העתירה המנהלית הוגשה לפני כחודשיים על-ידי עמותת תושבים למען נווה צדק באמצעות עו"ד און צוק. העמותה ביקשה לעצור את בניית המגדל בשכונה, והעתירה הוגשה לאחר שהוועדה הארצית והוועדה המקומית דחו את הערר שהגישו התושבים וביקשו להתאים את הבנייה לאופי האזור.



מגדל ליבר ייבנה על מגרש בשטח של כ-6 דונם והוא נמצא במתחם המסילה - בין הרחובות פינס ודרך יפו, דרומית לשכונת נווה צדק וסמוך למגדל נחושתן. התוכנית עברה את כל ההליכים ופורסמה למתן תוקף. לפי התכנון, המגדל יגיע לגובה של 100 מטר, ייבנו בו 29 קומות ויהיה בו עירוב שימושים למגורים ומשרדים.



חברת אינטרקולוני היא בעלת הקרקע והזכויות לבנייה. לפני מספר חודשים נחתם הסכם אופציה בינה לבין חברת ליבר, במחיר של 7 מיליון שקל, לפיו המגדל יימכר לליבר לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. להסכם האופציה הוכנס סעיף הארכה תמורת 3 מיליון שקל, כאשר החשש היה שהעיכוב בבירור העתירה עלול להכשיל את העסקה ולהשאיר את המוכרת ללא קונה.



שופט בית המשפט קיבל את טענותיהן של חברת אינטרקולוני טאוורס המיוצגת על-ידי עורכי הדין צבי שוב וגלית קיט, ושל חברת ליבר טאוור שיוצגה על-ידי עו"ר אלי וילצ'ק. הללו טענו כי העתירה הוגשה בשיהוי ניכר ובהיעדר זכות עילה. כמו כן, ציינו כי הנושא הזה נידון ונבחן בעבר על ידי כל הוועדות התכנוניות הנדרשות, ובהן המועצה הארצית לתכנון ובנייה - שהיא הגוף התכנוני העליון. "עיכוב הבנייה כפי שדורשת העמותה", ציינו עורכי הדין, "היה מביא כנראה לביטולם".



לדבריהם, "מושא התקיפה של העתירה כלל אינה מוגדרת. העתירה, כך נראה ממנה, לא מיועדת רק לבטל תוכנית שאושרה אלא לגרום למהלך תכנוני חדש שישתרע מעבר לשטחי התוכנית. ייתכן שעתירה מרוח זו היתה אפשרית כשניתנה החלטת הוועדה המחוזית המאשרת את התוכנית ודוחה את ההתנגדויות. אלא שכאמור, עתירה נגד אישור התוכנית איחרה את מועדה. אין לי אלא לקבוע שאיו בידי העותרות (עמותת תשובים למען שכונת נווה צדק), עילת ערר. השאלה עברה את כל מדורי הבחינה והעיון התכנוני. בית המשפט לעניינים מינהליים אינו משמש כמוסד תכנון ואינו מתערב בשיקולי רשויות תכנון, אם לא נפל בהם פגם מהותי העשוי לשלול את תקפותם מעיקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully