וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון דוחה את בקשת אל על להצטרף כמשיבה לעתירתה נגד המדינה: "אל על טובלת ושרץ בידה"

זוהר בלומנקרנץ

15.11.2010 / 15:39

החברה ביקשה להצטרף כמשיבה לעתירת עיריית חולון; עיריית חולון בתגובה "ידי המבקשת אינן נקיות"



המאבק על סגירת נתב"ג להמראות בלילה נוסק: עיריית חולון דחתה היום (ב') את בקשתה של חברת אל על להצטרף כמשיבה לעתירתה נגד המדינה, בנושא מניעת המראות לילה מנתב"ג ומאשימה אותה שהיא "טובלת ושרץ בידה" - כך נודע ל-themarker.



אתמול נחשף כאן לראשונה, כי חברת התעופה אף פנתה לבג"ץ בבקשת הבהרה בדחיפות של צו הביניים, כך שיאפשר לה המשך הפעלת טיסות בימי חמישי, בין השעות 02:00 אחר חצות ל-05:00 לפנות בוקר, שנועדו לטענתה להקדים את סבב חזרותיה מאירופה, על מנת למנוע חילול שבת. בג"ץ הורה לבא כוחה המשפטי של עיריית חולון, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני להשיב עד היום (ב') לבקשותיה של חברת אל על.



"הבקשה דנא אינה רלוונטית כלל במהותה לנושא העתירה - האם יש בשיפוץ מסלולי נתב"ג כדי יצירת עומסי טיסה המחייבים את ביטול שעות ההגבלה על המראות הלילה. אין ולא הייתה למבקשת (חברת אל על) מעולם כל זכות קנויה בדין לחרוג משעות ההגבלה", פתחה תשובת בא כוחה המשפטי של עיירית חולון שנמסרה היום (ב') לבג"ץ.



"הבקשה לוקה בשיהוי קיצוני, המגיע כדי חסר תום לב. ידי המבקשת אינן נקיות. היא הפרה את הצו יום לאחר הגשת הבקשה. המבקשת ממילא טסה שבת כדבר שבשגרה. בבקשה זו, היא טובלת ושרץ בידה. המבקשת לא פנתה כלל לגוף שהוסמך ע"י בית המשפט - מנהל רשות התעופה האזרחית, בקשתה לוקה באי מיצוי הליכים", נאמר בסיכום תשובתו לבג"ץ של עו"ד ירקוני.



בסוף השבוע שעבר נאלצה חברת אל על לשנות בראשונה את לוח טיסותיה לחו"ל, בשל צו הביניים החדש של בג"ץ למניעת רעש מטוסים. הצו מהשבוע שעבר, אוסר על המראות מטוסים החל מהשעה 02:00 אחר חצות ועד לשעה 05:00 לפנות בוקר, מנתב"ג.



מדובר בחמש טיסות שהיו קבועות במקור לאותן שעות בלילה, אור ליום שישי, שחברת התעופה הישראלית שינתה את מועד המראתם מנתב"ג; זאת, בין עם על ידי הקדמתם לפני שעת סגירת השדה ובין עם הזזתן קדימה, למועד אחרי פתיחתו מחדש של נתב"ג.



"בקשה זו מוגשת בדחיפות ונימוקי הבקשה מובאים בתמצית, וזאת לאור לוחות הזמנים הדוחקים והחרב המוטלת כעת מעל צוארה של אל על כך ממש. הבקשה נועדה למנוע את שינויו של המצב קיים-סטטוס סקוו המתקיים מזה שנים רבות ופגיעה קשה באל על החל מיום חמישי בלילה", נאמר קודם לכן בפנייתה של אל על לבג"ץ.



בית המשפט העליון הוציא בשבוע שעבר צו ביניים חדש המחדד את איסור המראות המטוסים בלילה מנתב"ג ומחק את הבקשה לבזיון נגד מנהל רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית.



צו הביניים החדש הוצא לבקשת עיריית חולון, כחלק מעתירה שהגישה נגד המראת מטוסים בלילה מנתב"ג כדי למנוע רעש.



על פי הצו החדש של השופטת מרים נאור, שעות הסגירה של נתב"ג להמראות מטוסים יהיו בין השעות 01:40 אחר חצות ל-05:50 לפנות בוקר. עם זאת, תהיה רשות שדות התעופה תוכל לאשר המראות מטוסים במקרה של עומס עד השעה 02:00 אחר חצות והחל מהשעה 05:00 לפנות בוקר.



בנוסף, רק במקרים מאוד חריגים ניתן יהיה לתת אישור מיוחד להמראות מטוסים, בשעות הסגירה של נתב"ג, עם הנמקה מאוד מפורטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully