וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעי גבעות: "למה לא מטילים מסוי דרקוני גם על המפעלים של משפחת דנקנר ועופר?"

ליאור זנו

15.11.2010 / 16:35

דוד וינברג: "נבצע הצטרפות המונית לליכוד - כך יהיה לנו כוח פוליטי להשיב מלחמה לוועדת ששינסקי"



יצחק תשובה, נובל אנרג'י וקובי מימון אינם היחידים שמתכננים מתקפת נגד בעקבות כוונת הממשלה וועדת ששינסקי להגדיל את המיסוי על רווחי הגז. גם המשקיעים הפרטיים של שותפות חיפושי הנפט גבעות, מתכוונים לעשות מעשה.



"אנחנו מתכוונים לפנות לרב עובדיה יוסף, לרב אלישיב, ולפוסקים אחרים כדי לברר איתם מה עמדת ההלכה ביחס למסקנות הוועדה" אומר היום דוד וינברג, המצהיר על עצמו כבעל יחידות השתתפות , ומי שנחשב כאחד המשקיעים הבולטים שמרבה להתראיין לתקשורת. "כאשר ישנה התקשרות כלכלית בין שני אנשים ואחד מהם חוזר בו, יש את דין של 'מי שפרע'".



וינברג מוסיף כי "אנחנו רוצים לדעת מה דעתה על כך שאנשים שוכנעו במשך שנים ארוכות לסכן את כספם ולהשקיע בהשקעה עתירת סיכון כאשר הובטחה להם מערכת מיסוי והטבות מסויימות, וכאשר יש תגלית, באה ועדת ששינסקי ורוצה לעשוק את אותם משקיעים קטנים".

לדעתו, "בניגוד למה שמוצג בתקשורת כאילו הטייקונים גוזלים את העם, למעשה הנפגעים היחידים הם ציבור המשקיעים הקטנים". טענותיו נעוצות בכך שהחברות המחפשות מאוגדות לרוב כ"שותפות מוגבלת" ולא "כחברה בע"מ". לשותפות מוגבל ישנו שותף כללי, שהוא בעלי השליטה בחברה, המקבל תמלוגים קבועים מתוך ההכנסות, ללא קשר לאחזקתו בשותפות.



וינברג מסביר כי "הוועדה מטילה את כל המיסוי לא על ההכנסות, מהם נגזרים התמלוגים העוברים למדינה ולשותף הכללי שהוא הטייקון, אלא על הרווחים. למעשה, על התמלוגים שמקבלים הטייקונים לא מוטל המס הפרוגרסיבי והם ימשיכו לקבל בדיוק את אותו תמלוג על".



השותף הכללי של גבעות גובה 20.5% כתמלוג על מהכנסות השותפות - גבוה מאוד ביחס לשותפויות האחרות שעומדות על כ-5%. וינברג מסביר כי לפי חישוב שהוא ערך, "כל אחד ממשקיעי גבעות שהשקיע 100% בשנים ארוכות של חיפושים, זוכה לקבל רק 13.5% מהרווח על השקעתו בזמן שתמלוגי העל לא נפגעים".



"הוועדה פוגעת באנשים הקטנים, בכל אותם אלפי משקיעים קטנים שסיכנו את כספם כדי לקבל רווח גדול ועכשיו משנה את כללי המשחק. באחד הפורומים של משקיעי גבעות כתב אחד המשתתפים כי הוא שוחח עם איש ליכוד, שאמר לו כי זו אכן כוונתה של המדינה, לפגוע במשקיעים הקטנים. אני לא יודע מי זה או אם זה נכון, אבל המדינה עושקת אותנו".



"אם המדינה מצדיקה את הטלת המיסוי בכך שאוצרות הטבע שייכים גם למדינה אז למה רק על גז ונפט?" שואל וינברג. "למה היא לא מטילה את המיסוי על מפעלי ים המלח של האחים עופר, מפעלי הפוספטים בנגב או המפעלים של משפחת דנקנר בעתלית וכל יתר אוצרות הטבע של המדינה? כל אלו מבוססים על אוצרות טבע ורק על הנפט וגז מטילים את המיסוי הדרקוני".



יש פעולות נוספות שאתם מתכננים לנקוט?



"אנחנו בהחלט נדרוש להופיע בשימוע שייערך בפני ועדת ששינסקי, כי הטייקונים לא מייצגים אותנו. מעבר לזה, אנחנו (משקיעי הגז), הולכים להתאגד. אני חבר ליכוד ואני וכל חברי בהחלט נשקול בפריימריס הקרובים מי הוא זה שבא ועשק אותנו. אני לא אצביע בשביל שטייניץ".



בנוסף, מספר וינברג על יוזמה נוספת הקשורה לליכוד: "אנחנו חושבים לבצע הצטרפות המונית לליכוד, כך שיהיה לנו כוח פוליטי להשיב מלחמה לכל אלו שפועלים נגדנו. מדובר על מאות אלפי אנשים המושקעים בשותפויות הנפט והגז וגם בקופות הפנסיה והגמל וקרנות נאמנות - כל הציבור מושקע בגז ובנפט".



את דבריו חותם וינברג בכעס ואומר כי "לוקחים מכיס אחד של הציבור ואף אחד לא באמת שם את זה בכיס השני. ישנן הבטחות שישפרו את החינוך, התרבות והספורט. ואני שואל - מתי הממשלה השתמשה במסים חדשים לרווחת הציבור? יש המון הבטחות אבל בפועל הכסף לא יילך לטובת הציבור. עובדים עלינו בעיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully