וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תפסיק לאבטח חברות תעופה ישראליות; דורשת שיפוי מלא מהמדינה בשל הקמת רשות אבטחה ממלכתית

זוהר בלומנקרנץ

15.11.2010 / 18:07

שקדי: "הקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה היא תהליך שעשוי להימשך שנים וצפוי לעלות מיליוני דולרים"



חברת אל על תפסיק את מתן שירותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות ב-31 במארס 2011, כך עולה ממכתב ששיגר אתמול המנכ"ל אליעזר שקדי לשר התחבורה ישראל כץ, בהתייחס להחלטת השר להקים רשות תעופה ממלכתית לאבטחת התעופה.



במכתבו כותב שקדי כי אל על דורשת "החזר מלא ושיפוי מהמדינה עבור אבטחת נוסעיה כבר בתקציב 2011". לדבריו, הקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית היא "תהליך שעשוי להימשך שנים ארוכות וצפוי לעלות מיליוני דולרים".



שר התחבורה ישראל כץ הודיע בתחילת החודש על החלטתו להגיש בחודש הבא לאישור הממשלה הצעה להקים רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית. במסגרת תרגיל אבטחה אווירי גדול שהתקיים בנתב"ג ציין השר כי "הרשות החדשה תפעל כיחידת סמך עצמאית במשרד התחבורה ותבצע את כל פעולות האבטחה בחו"ל לכל חברות התעופה הישראליות". כץ אמר כי בכוונתו לגבש את מבנה הרשות הממלכתית עד סוף מארס 2011 בתוכנית שתכלול את התקנים וכוח האדם הנדרשים להקמת הרשות, וזאת מתוך כוונה שהרשות תחל לפעול כיחידת סמך במשרד התחבורה כבר בספטמבר 2011.



כץ הדגיש כי "מדינת ישראל חייבת ליטול לידיה את האחריות על אבטחת הטיסות לישראל. המצב בו חברה פרטית, כמו אל על שהופרטה, אחראית על אבטחת טיסותיה כמו גם טיסותיהן של חברות תעופה אחרות, הוא בלתי הגיוני". שר התחבורה הוסיף כי בכוונתו לפנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיכריע בסוגיית הקמת הרשות. "המצב בעולם מוכיח את הצורך בהקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה האזרחית, שתתן מענה הולם לאיומי הטרור, כפי שאירע בארה"ב לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully