וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי המדינה פותחים בשביתה; דיונים בבתי המשפט צפויים להתבטל

חיים ביאור

15.11.2010 / 18:10

היום הופסק ללא התקדמות המשא ומתן בין ראשי ארגון הפרקליטים לבין הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין



פרקליטי המדינה צפויים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן. היום הופסק ללא התקדמות המשא ומתן בין ראשי ארגון הפרקליטים לבין הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין, בהשתתפות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן.



ארגון פרקליטי המדינה, בראשות עו"ד בועז גולדברג, החליט על השביתה לאחר שלוין דחה את דרישתו ולפיה הפרקליטים יקבלו תוספת שכר של 24.5%, כפי שקיבלו בשנה שעברה הרופאים בעקבות פסק הבוררות.



בפגישה אתמול, טען לוין כי שכר הפרקליטים הוא מהגבוהים בשירות המדינה ואף עולה על שכר של שר או של מנכ"ל משרד ממשלתי. לדבריו, האוצר יהיה מוכן לשקול תוספת שכר "כלשהיא" לפרקליטי המדינה, בתנאי שהם יסכימו לכמה שינויים באופי עבודתם. עוד אמר לוין כי בכל מקרה פרקליטי המדינה זכאים לתוספת הכללית לעובדי המגזר הציבורי בשיעור של 6.25%, בפריסה ל-3.5 שנים, עליה סיכמו לפני שבועיים ההסתדרות והאוצר.



לוין הזהיר את פרקליטי המדינה כי אם יממשו את איומם לשבות, הם יאבדו את תמיכתו של שר המשפטים יעקב נאמן, שהבטיח להיכנס לעובי הקורה למשך השבועיים הקרובים, כדי לנסות לפתור את הסכסוך.



במסגרת השביתה, פרקליטי המדינה לא יתייצבו לעבודה. במישור האזרחי הם לא יתייצבו לדיונים בבתי המשפט, לרבות בג"ץ, לא יגישו כתבי טענות, לרבות לכתבי הגנה, תצהירים וערעורים. במישור הפלילי, הפרקליטים לא יתייצבו לדיונים ולא יוגשו לבתי המשפט, בשם המדינה, כתבי אישום, בקשות חילוט, סיכומים וערעורים. זו תהיה הפעם הראשונה מזה 25 שנים שפרקליטי המדינה מחליטים לשבות.



”האוצר הראה שהוא אינו מעוניין במשא ומתן אמיתי עמנו", אמר מזכיר ארגון פרקליטי המדינה, עו"ד גדי שילה. לדבריו, בפגישה עם לוין לא הועלתה שום הצעה המתייחסת לדרישותינו. לטענתו, פרקליטי המדינה משתכרים פחות מעמיתיהם המועסקים במשרדי עריכת הדין הפרטיים ורובם אינם מקבלים השתתפות בהוצאות רכב ובוצאות הנובעות משימוש בטלפונים סלולריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully