וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה בקשה לתביעה נגזרת נגד לב לבייב ובנק לאומי בסך 213 מיליון שקל

הילה רז

15.11.2010 / 18:40

הבקשה לתביעה נדחתה לאחר שהנתבעים הסכימו בתמורה לוותר על פסיקת הוצאות משפט לטובתם



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום בקשה לאישור תביעה נגזרת, שהגיש עזי רפאלי נגד לב לבייב, בנק לאומי, וכן נושאי משרה בכירים בבנק שביניהם גליה מאור, זאב נהרי ועוד. הבקשה לתביעה הנגזרת בסך 213 מיליון שקל נדחתה לפי בקשתו של רפאלי ולאחר שהנתבעים הסכימו בתמורה לוותר לו על פסיקת הוצאות משפט לטובתם.



בפברואר 2006 מכר לאומי 15.83% ממניות אפריקה ישראל ללבייב ב-1.1 מיליארד שקל. לפי טענת רפאלי, בעל מניות בלאומי, שהגיש את התביעה הנגזרת ב-2007, לבייב הסתיר מידע מהותי מהבנק. המידע נגע לשווי חטיבת הנדל"ן של החברה ברוסיה שהוערך ב-3 מיליארד דולר. כתוצאה מהסתרת המידע, נטען, נמכרו המניות בשווי מופחת ונגרם לבנק נזק ישיר של 158 מיליון שקל ונזק עקיף בסך של כ-55 מיליון שקל.



לבייב טען כי לא הוסתר מידע מהותי. לגישתו, הנכסים ברוסיה רק נרכשו באותה תקופה והיו בסיכון גבוה ובהיעדר אישורי בנייה ולא ניתן היה לאמוד את שוויים. בסוף נובמבר 2008 חייב בית המשפט המחוזי בתל אביב את לבייב למסור לתובע פרוטוקולים של אפריקה ישראל ותכתובות מייל שלה עם בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק שנערכו לקראת העסקה המדוברת.



במהלך דיון ההוכחות שהתקיים בבית המשפט היום היו אמורים להיחקר עדיהם של הצדדים, ובהם לבייב שנכח באולם. לאחר חקירתו של רפאלי על ידי עו"ד גיורא ארדינסט, ביקשו עורכי הדין של רפאלי הפסקה בת חמש דקות. במהלך ההפסקה סיכמו הצדדים כי רפאלי יבקש לדחות את בקשת האישור, בתמורה לויתור של המשיבים על פסיקת הוצאות. לאחר שהושגה הסכמה חזרו הצדדים לאולם, ובית המשפט אישר את ההסכמה ונתן פסק דין שדוחה את בקשת האישור.



לבייב יוצג על ידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, רן שפרינצק וערן וינר ממשרד ארדינסט, בן נתן; בנק לאומי יוצג על ידי עורכי הדין ירון אלחנני, דרור קדם ועופר דרורי ממשרד קנטור, אלחנני טל; והמבקש יוצג על ידי עורכי הדין יוקי שמש ועמית מנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully