וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

51% מהצרכנים לא יודעים לאילו טיפולים הם זכאים במסגרת ביטוחי הבריאות

רינה רוזנברג

15.11.2010 / 19:06

כך עולה מסקר המועצה לצרכנות; העלתה באתרה מדריך הכולל טיפים למימוש זכויות לכיסוי הוצאות רפואיות



מסקר שערכה המועצה לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי למרות של-75% מהציבור יש ביטוחים רפואיים נוספים מעבר לסל השירותים הבסיסי, 51% לא יודעים לאילו טיפולים הם זכאים במסגרת אותם ביטוחים או שמודעים רק למקצתם. רק 14% מהנשאלים טענו כי הם מודעים למלוא הזכויות שהרובד הביטוחי שלהם מכסה.




לפי נתוני הסקר, כ-19% מהנשאלים טוענים שהסיבה בגינה לא רכשו ביטוח בריאותי פרטי היא מחירו הגבוה עבורם. 40% מהצרכנים המופנים לטיפול רפואי העולה כסף, על ידי גורם מקצועי של קופת החולים, לא ביררו האם השירות יכול להינתן באמצעות אחד הביטוחים הרפואיים אותם הם מחזיקים.



כששאלו את הנסקרים מה המרכיבים אותם היו מעוניינים לכלול במסגרת הביטוח הרפואי, טענו 51% מהם כי על תרופות מצילות חיים להיכלל בביטוח. גורמים נוספים שעלו כחשובים לקבלה בביטוח הפרטי היו כיסוי ניתוחי הכולל ניתוחים בחו"ל, אפשרות לבחור את הרופא המנתח וקיצור של זמן המתנה לבדיקות,טיפולים וניתוחים.



המועצה לצרכנות ערכה סקר זה לרגל העלאת מדריך בריאות באתר האינטרנט שלה. המדריך שנערך בשיתוף חברת ybd יועצים, נועד להקנות לצרכנים כלים לרכישת ידע ולמימוש מלוא הזכויות, ולמניעת כפל ביטוח. המדריך כולל הסבר לגבי המוסדות המספקים שירותים רפואיים וכמו כן כולל טיפים מעשיים למימוש זכויות לכיסוי הוצאות רפואיות.



מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי הגנה על זכויות הצרכנים כוללת גם מרכיב של הגנה עצמית הנשען על ידע ומודעות של הצרכנים ביחס לזכויותיהם. "תחום הבריאות מציע לצרכנים 3 רבדים של כיסוי ביטוחי וכדאי לוודא בטרם נדרשים לקבלת שירות רפואי, שעלותו הכספית גבוהה, אם אין מענה לשירות המבוקש במסגרת הכיסוי הביטוחי הקיים". לדבריו, מדריך הבריאות שבאתר המועצה יסייע לצרכנים לדרוש את זכויותיהם מקופות החולים וחברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully