וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלוב אקספלוריישן מפרסת את תוצאות הסקרים ב"בר-אור": מבנה עתיק ברוחב 8 ק"מ

ליאור זנו

15.11.2010 / 22:33

"התוצאות מאפשרות בחירת מקום לביצוע קידוח, אך לא מלמדות על פוטנציאל כלכלי, אם קיים"



שותפות חיפושי הנפט פירסמה הערב את תוצאות עיבוד הסקרים הסייסמים שבוצעו ברישיון "בר-אור". על פי השותפות, תוצאות הדו"ח ששלח המכון הגיאופיסי מעידות על קיומו של מבנה גיאולוגי עתיק שרוחבו 8 ק"מ ואורכו לפחות 7 ק"מ, בשלוש שכבות קרקע עתיקות - מתקופת היורה, טריאס ופרם. התוצאות מאפשרו בחירת מיקום לביצוע קידוח, אך אינן מלמדות האם קיים פוטנציאל כלכלי.



עם זאת, "המכון מסתייג ומוסר כי המידע ששימש אותו לפענוח כלל בין היתר גם קווים ססמיים ישנים באיכות בינונית עד נמוכה. לדעת המכון המידע מאפשר פענוח סביר עד שכבת הטריאס. כמו כן מבהיר המכון כי מקור המידע הבלעדי לשכבת הפרם הינו הקו הססמי החדש שהוזמן לאחרונה ע"י השותפות".



"בר אור" הינו רישיון יבשתי צפוני, ששטחו 266 קמ"ר מראש הנקרה ועד עכו ולא בוצע בו קידוח מעולם. מלבד "בר אור", לשותפות שני קידוחים נוספים - יהל, שתוצאות הסקרים הסייסמים שבוצעו בו אמורות היו להתפרסם היום, יחד עם תוצאות "בר אור", ויהל. מטרתו של גיאולוג השותפות ד"ר ברוך דרין, הינה לחפש גז ונפט בשכבות קרקע ומבנים עתיקים יותר מהנהוג כיום.



רישיון "יהל" נמצא מעט דרומית ל"בר אור" ומשתרע על שטח של 295.2 קמ"ר, מתחיל בעכו ומסתיים באזור יקנעם ומגדל העמק. בנוסף, עד ל-30 בנובמבר הודיעה גלוב כי תפרסם את עיבודן החוזר של תוצאות סקרים קודמות ברישיון הנוסף שבשליטתה - "אופק". רישיון "אופק" משתרע על פני 292.5 קמ"ר במרכז הארץ, באזור רמלה ורחובות, מפתח תקווה בצפון ועד לצומת אשתאול בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully