וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת, התביעה הייצוגית בדרך

הילה רז

16.11.2010 / 7:02



>> דו"ח מבקר המדינה על קופת חולים מאוחדת צפוי להניע גם תהליכים משפטיים, שחלקם עשוי להימשך שנים ארוכות ויעסיקו את פרקליטות המדינה, ובכלל זה את היועץ המשפטי לממשלה, חוקרי משטרה, רשות המסים ועורכי דין אזרחיים-מסחריים. הדו"ח צפוי להניע חקירת משטרה, אך הוא לכשעצמו אינו יכול להוות ראיה בהליך פלילי. הנה התרחישים הצפויים בתחום המשפטי.

חקירה פלילית. בדו"ח המבקר נכתב כי הוא הועבר לעיונו של היועמ"ש. היועץ המשפטי לממשלה יורה ליאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) - שכבר חוקרת את יהודה עליאש, מנהל מחוז ירושלים במאוחדת ושותפיו לכאורה לעבירות השוחד שבהן הוא נחקר - להעמיק את החקירה ליתר הסעיפים החמורים העולים בדו"ח.



לאור היקף וחומרת החשדות בפרשה, היא נחקרת באמצעות צוות חקירה משותף ליאח"ה ולחוקרי רשות המסים. בין השאר, נחקרים חשדות לעבירות מתן ולקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ולרישום כוזב במסמכי תאגיד. חקירת המשטרה עדיין בראשיתה, ויש להניח כי יתבצעו מעצרים נוספים של נושאי משרה המוזכרים בדו"ח. חקירת המשטרה צפויה לארוך לכל הפחות כמה חודשים. לאחר שחוקרי המשטרה יאספו את כל חומרי החקירה ויעבדו אותם, תעביר המשטרה את מסקנותיה לפרקליטות. המסקנות יכולות להצביע על מצבור ראיות מספק לצורך הגשת כתב אישום נגד חלק מהחשודים.



הליכים אזרחיים. תביעה ייצוגית: יש להניח כי מיד עם פרסום הדו"ח אתמול החל עו"ד פלוני לשקוד על כתיבת בקשה לתביעה ייצוגית נגד מאוחדת, נושאי המשרה הבכירים וחברי הדירקטוריון של הקופה, בהיקף של עשרות או מאות מיליוני שקלים. ייתכן שגם משרד הבריאות יצורף להליך - הן מבחינה פורמלית כמי שהיה אחראי על התנהלותה של הקופה, והן כ"כיס העמוק" שממנו יכולים התובעים להיפרע.



תביעה אזרחית: המדינה עשויה להגיש תביעה אזרחית נגד מאוחדת ונגד הבכירים המוזכרים בדו"ח. במקרה כזה המדינה תתבע פיצויים והשבת כספים מהנתבעים במיליוני שקלים, בשל ההפסד שגרמו למדינה בהתנהלותם הקלוקלת. בנוסף, המדינה תתבע להשיב לקופתה כסף שנגזל ממנה שלא כדין לצרכים אישיים של הנתבעים. תביעה של מאוחדת נגד נושאי משרה בקופה לשעבר, אם ייערכו בקופה חילופי גברי, יכונס דירקטוריון חדש לחלוטין או שימונה לניהול הקופה נאמן על ידי בית המשפט - ייתכן שנושאי המשרה החדשים יתבעו את נושאי המשרה לשעבר בשל נזקים שגרמו לקופה במעשיהם ומחדליהם.



תביעות מסחריות: ייתכן שמתחריו העסקיים של בית המרקחת מוריה בירושלים, שניהל ג'ורג' שריקי, יתבעו אותו או את מאוחדת בשל הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מההסדרים הלא חוקיים שמעלה המבקר בדו"ח, הסדרים כובלים לכאורה שיצרו לשריקי רווחים נאים, חלקם על חשבון מתחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully