וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצמדת שווי השימוש למדד מוסיפה חטא על פשע"

יואב קווה

16.11.2010 / 7:02



>> המאבק על שווי השימוש בכלי רכב צמודים, כך הוכח בעבר, מניב רייטינג רב. החל בינואר 2011 יועלה המס אותו משלמים בעלי רכב צמוד שהתקבל ממקום העבודה ל-2.5% משווי הרכב. העלאת שווי השימוש ותקנות המיסוי אמנם כבר נקבעו וסוכמו - אבל תמיד אפשר לנסות לחלוב עוד קצת רייטינג.

אתמול נערך בהרצליה כנס "חירום" (כלשון מארגני הכנס) של ארגוני התחבורה וקציני הרכב, בחסות כמה חברות מסחריות. מארגני הכנס החליטו - ובצדק - שאין טעם להיאבק על עצם הרפורמות, ולכן בחרו להתביית על נושא ההצמדה של שווי השימוש. כיום מוצמד שווי השימוש למדד. ארגוני התחבורה וקציני הרכב דורשים שההצמדה תהיה לתוספת היוקר.



"בשנה הבאה נשלם על רכב צמוד סכום גבוה יותר מזה שמשלם אדם פרטי שקונה רכב ומתחזק אותו בכספו הפרטי", אמר יו"ר פורום נוהגים היי-טק, נועם קום, "ומכאן שהעיוות לטובת הרכב הצמוד כבר נמחק לגמרי. הבטיחו לנו שהנושא של ההצמדה - שהמשמעות שלו היא תוספת של לפחות 100 שקל בחודש כל שנה - ייבדק בפורום של ועדת הכספים, וכלום לא קרה".



את החזית הפרלמנטרית במאבק מובילה חברת הכנסת אורית זוארץ (קדימה). זוארץ מודעת לכך שמאוחר מדי לשנות את הרפורמות. לדבריה, "הממשלה משתמשת פעם נוספת בכספי ציבור העובדים והשכירים בדרגי הביניים כפתרון להתחייבויותיה. הצמדת שווי השימוש למדד היא חטא על פשע מכיוון שמשכורות העובדים לא מוצמדות למדד".



"לרשות המסים יש תפקיד והוא למלא את קופת המדינה והכי קל זה לקחת משכבות הביניים, מהאנשים שמשלמים מסים והולכים למילואים", אמר איתן וכקמן, יו"ר ארגון מנהלי תחבורה, "התחילו עם רפורמה של מיסוי ירוק שלא הביאה לשום שינוי ירוק, המשיכו עם מיסוי לינארי שרק ייקר את שווי השימוש, ועכשיו פרויקט המצלמות המהירות שגם הוא קם כדי להזרים עוד כסף לקופת המדינה. במקביל לא מפתחים מספיק רכבות ותחבורה ציבורית. אז מה רוצים מאתנו, שנוותר על הרכב הצמוד ונעבור לרכב ישן, פחות בטוח ויותר מזהם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully