וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציות כחול לבן

אמיתי זיו

16.11.2010 / 7:02



>> לא מפתיע לגלות שישראלים רבים מנסים את מזלם בפיתוח אפליקציות לאייפון, בתקווה לעשות מזה כסף גדול. tunewiki היא אולי אפליקציית האייפון הישראלית המפורסמת בעולם.

היישום, שפועל גם על מכשירי אנדרואיד, בלקברי ונוקיה, הוא בעצם נגן מוסיקה מתקדם. האפליקציה מאפשרת למשתמש לא רק לשמוע את המוסיקה שעל המכשיר שלו, אלא גם לקבל תצוגה של מילות השיר, בסנכרון מלא, בסגנון קריוקי. האפליקציה מאפשרת גם האזנה למאות תחנות רדיו אינטרנט וכן אינטגרציה עם קליפים ביוטיוב. מדובר ביישום מוסיקה חברתי, שמאפשר שיתוף חברים במוזיקה.



האפליקציה ניתנת להורדה בחינם והמודל העסקי מאחורי המיזם הוא שאם לקוח בוחר להזמין בתשלום שיר שאותו הוא שמע, החברה מקבלת עמלה על הרכישה. כמו כן במוצר משולבות פרסומות.



היזמים מאחורי החברה הם אמנון שריג ורני כהן. עד כה גייסה tunewiki סכום מרשים של כ-10.5 מיליון דולר מקרנות שונות בהובלת מוטורולה ונצ'רס.



אפליקציית אייפון ישראלית נוספת שזוכה לפרסום היא טוקון (tawkon) שפותחה על ידי גיל פרידלנדר, אורי גושן ועמית לובובסקי. אפליקציה זו מאפשרת למחזיק סמארטפון (כולל אנדרואיד ובלקברי) לדעת בכל רגע לכמה קרינה הוא חשוף, ולכמה קרינה הוא נחשף באופן מצטבר. תצוגת האפליקציה פשוטה ועזרת הצבעים אדום, צהוב וירוק מיידעת את הלקוח האם בטוח לבצע את השיחה בהתאם לקליטה של המכשיר.



האפליקציה ניתנת להורדה בתשלום, אך הסיפור המעניין מאחוריה הוא דווקא המאבק של החברה נגד אפל. אפל צריכה לאשר כל אפליקציה שעולה לחנות האפ-סטור, והחברה לא אישרה את אפליקציית ה-tawkon, בטענה שהיא מוציאה ממכשיר הטלפון פרמטרים ומידע שאינם פתוחים למפתחים חיצוניים. מפתחי האפליקציה לא ויתרו ומפעילים לחץ גדול על אפל לאשר את האפליקציה, בין היתר בטיעון של שמירה על בריאות המשתמשים.



אוריאל אוחיון עומד מאחורי אפליקציית appsfir - אפליקציית אייפון שהורחבה באחרונה גם לאנדרואיד, ותפקידה הוא לאפשר למשתמשים לגלות אפליקציות יותר בקלות. ידוע הוא שבחנות האפ-סטור של אפל יש מאות אלפי אפליקציות, והליך הגילוי של אפליקציות טובות נהיה קשה יותר ויותר עם הזמן.



appsfire פותחה כדי להתמודד עם האתגר הזה והיא מאפשרת ללקוחות לגלות אילו אפליקציות מומלץ להם להוריד, על בסיס האפליקציות הקיימות כבר במכשיר, על בסיס המיקום של המשתמש וכן על בסיס המלצות חברים. האפליקציה היא חינמית ו-appsfire גובה כסף מחברות שרוצות לקדם את האפליקציות שלהן דרכה במודל של עמלה על כל הורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully