וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: "לא ייתכן שהמינהל משותק ואינו מקבל החלטות"

מאת נורית רוט

16.11.2010 / 7:02

שופטת המחוזי ניסתה לשכנע את מינהל מקרקעי ישראל להגיע להסדר עם משפחה שנפסק לה פיצוי בגין פינויה מביתה. משלא הצליחה הורתה למנהל המינהל להתייצב לדיון, אך הוא לא הגיע "בשל תקלה". המינהל: המקרה ייבדק לעומק



>> מתי יסתיים הסכסוך המשפטי בין מינהל מקרקעי ישראל לבין בני משפחה יפואית, שהגיע לבית המשפט ב-2004? לפי הערות השופטת בתיק, נדמה כי קצה סבלנותה מהתנהלות המינהל ומכך שאינו מביא לסיום הסכסוך.

"מדובר אמנם לכאורה בסכסוך ממוקד, אך לסכסוך שבין הצדדים יש השלכת רוחב, שנכון היה עושה המינהל לו היה מטפל בעניין לסיום כל הסכסוך. הצעתי לצדדים בעבר להעביר את הסכסוך לגישור. לצערי, המינהל לא הרים את הכפפה" - כך כתבה בתחילת החודש השופטת רות לבהר-שרון מבית המשפט המחוזי בתל אביב.



הסכסוך בין הצדדים נסוב על תביעה כספית בסך 75 אלף שקל שהגישו נגד המינהל בני משפחת קועד, בעלי זכויות בדירות בבניין ביפו, שנאלצו לפנות את ביתם לאחר שהבניין שבו התגוררו הוכרז כבניין מסוכן. לטענת המשפחה, המיוצגת על ידי עו"ד משה לין, למרות סיכום בינה לבין עמידר, שניהלה את הבניין עבור המינהל, לפיו יוחזרו להם דמי השכירות עבור החודשים שבהם פונו מביתם - המינהל לא עמד בהתחייבותו ולא שילם להם את מלוא דמי השכירות. בפברואר 2008 קבע בית משפט השלום בתל אביב כי על המינהל לפצות את התובעים בסכום כולל של 52 אלף שקל. באפריל 2008 הגיש המינהל ערעור על פסק הדין.



לאחר הגשת הערעור הודיע המינהל לביהמ"ש כי מתנהל משא ומתן לפשרה בין הצדדים. ואולם בינואר הודיע המינהל כי המו"מ הופסק בגלל שינויים פרסונליים במינהל. בעקבות זאת כתבה השופטת בינואר כי "הגיעה העת להביא את הסכסוך כולו לסיום". השופטת המליצה לצדדים בחום לסיים את הסכסוך בבוררות או בגישור.



המינהל לא קיבל את המלצת השופטת, ולכן בדיון שהתקיים לפני כחודשיים הציעה השופטת לצדדים להגיע להסדר שלפיו ישלם המינהל למשפחה את הסכום שנפסק לה, בצירוף הצמדה וריבית, וכי תבוטל קביעה בפסק הדין לגבי סכום ההשקעות שהשקיעה המשפחה בנכס. השופטת הורתה למנהל המינהל ירון ביבי להתייצב לדיון הבא אם הצדדים לא יקבלו את ההסדר.



אלא שאף שהמינהל לא קיבל את ההצעה להסדר, ביבי לא הגיע לדיון. בא כוח המינהל הסביר: "העברתי את הפרוטוקול, הודעתי גם אישית שהוא חייב להתייצב. ביקשתי שהוא יגיע ולא הגיע ואני מתנצל". הוא הוסיף כי "אם מנהל המינהל יצטרך להיכנס באופן אישי לכל תיק, אז תהיה בעיית קרקעות אמיתית בישראל".



"לא יעלה על הדעת שהמינהל עושה דין לעצמו, לא טורח אפילו לשלוח נציג מוסמך, ובא כוחו מסביר שאין עדיין אפילו יועץ משפטי מחליף למינהל", כתבה השופטת. "לא יעלה על הדעת כי בשל העובדה שאין עדיין יועץ משפטי למינהל, המינהל משותק ואיני יכול לקבל החלטות".



בשבוע שעבר הגיש המינהל, באמצעות בא כוחו עו"ד ידידיה לוונטהל, בקשה לביטול זימונו של ביבי, והתנצל על אי התייצבותו לדיון הקודם, שנבעה לדבריו בשל תקלה. הוא הסביר כי לאור הצעת פשרה חדשה שהוצעה מטעם המינהל בתיק ושאושרה על ידי ועדת פשרות של המינהל, אין צורך בהתייצבותו של ביבי. הצעת המינהל היא לשלם לתובעים את מלוא החוב, בכפוף לביטול פסק הדין.



לכן, ביקש לוונטהל להזמין במקומו את נציג עמידר ואת מנהל מחוז תל אביב של המינהל. השופטת הסכימה לבקשה, ובלבד שהשניים יהיו מוסמכים להגיע להסדר בתיק. הדיון בהצעה קבוע להיום.



תגובת המינהל: "עקב תקלה מצערת לא הובאה החלטת בית המשפט לידיעת מנהל המינהל, ומטעם זה בלבד לא הגיע המינהל לדיון שנקבע. בכוונת המינהל לערוך בדיקה מעמיקה של מקרה זה והפקת לקחים הן למקרה הפרטני והן לעניין הייצוג המשפטי שניתן באמצעות עמידר. כל החלטה של ערכאה שיפוטית תכובד על ידי המינהל. לעמידר ולמינהל טענות רבות נגד התנהלות התובע והנזקים שגרם למדינה, והם פועלים כדי להגן על אינטרס הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully