וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים ברבע מיליארד שקל

מאת דניאל שמיל

16.11.2010 / 7:02

מדי שנה נמכרים בישראל 200 אלף זוגות אופניים. השוק המקומי צומח בקצב של 10% בשנה



>> הרשתות לרוכבים מקצועיים משתלטות על שוק האופניים בישראל, שנאמד ב-250 מיליון שקל בשנה וגדל בעקביות בקצב שנתי של 10%. לצד יבואנים ותיקים, כמו מצמן את מרוץ ורוזן אנד מינץ, לענף הצומח נכנסים גם יבואנים קטנים המשווקים את מוצריהם לקהילה הגדלה של חובבים ומקצוענים, המוכנים להשקיע כסף רב באביזרים ובאופניים יקרים.

"האופניים הפכו מטרנד לתרבות", אומר אייל ברהמס, מנכ"ל מצמן את מירוץ, החולשת על כ-35% מהשוק המקומי עם היקף מכירות של 75 מיליון שקל. "זה מוצר נכון, שנהנה מתשתיות שהולכות ונבנות. במקביל, אנשים משקיעים יותר כסף באופניים. רמת הכניסה מתייקרת והולכת, והמחיר הממוצע של זוג אופניים עולה", הוא מוסיף.



יבואני האופניים הגדולים, הכוללים פרט למצמן את מרוץ גם את רוזן אנד מינץ ו-ctc, מחזיקים במשותף בנתח שוק של כ-30%. 70% מהאופניים שנמכרים בישראל הם אופני שטח מסוגים שונים, ורק 30% הם אופניים עירוניים או אופני כביש. ואולם לדברי אופיר מנור, מנכ"ל im-ofna, מנוע הצמיחה הוא האופניים העירוניים: "אנחנו רואים גדילה של 40% בשנה", הוא אומר. "אבל זה תחום שהוא לחלוטין תלוי תשתיות. ככל שיש יותר שבילי אופניים, כך קונים יותר כלים לשימוש יומיומי. רק 5% מהאוכלוסיה בישראל רוכבים על אופניים, בעוד שבאירופה יש 20% רוכבים. מחוץ למרכז לא רוכבים כמעט בכלל".



מדי שנה נמכרים בישראל כ-200 אלף זוגות אופניים. כ-70% מהמכירות הן של דגמי אופניים ו-30% של ציוד נלווה, ששיעור הרווח עליו גדול בהרבה.



בשנה האחרונה אושר השיווק של אופניים חשמליים, שמיועדות בעיקר לאותם משתמשים עירוניים, אך הם זוכים לפופולריות קטנה למדי. ברהמס אומר כי "היקף השוק של אופניים חשמליים הוא מאות זוגות בשנה, לפחות של אופניים חוקיים. אלה עדיין אופניים יקרים שיש בעיה לקשור בחוץ. לדעתי, החובה לדווש בהם כדי להפעיל את המנוע מסרבלת את השימוש ומרחיקה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully