וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנפקה של פתאל נדחית לתחילת 2011

מיכאל רוכוורגר

16.11.2010 / 7:02



>> ההנפקה הראשונית של חברת המלונות פתאל, הנמצאת בבעלות דוד פתאל, נדחית לתחילת 2011. ההנפקה הראשונית של מניות לציבור (ה-ipo), שהיתה אמורה להתבצע בסוף נובמבר על סמך הדו"חות הכספיים של פתאל החזקות לרבעון השני של 2010, תידחה בכמה חודשים.

פתאל ינסה להנפיק 10%-20% לפי שווי מוערך של מיליארד עד 1.5 מיליארד שקל. פתאל מחזיק ב-80% מפתאל החזקות, וחברת הביטוח והפיננסים מגדל מחזיקה ב-20% הנותרים.



לפי ההערכות, הסיבה לדחיית ההנפקה נעוצה באי קבלת אישור מרשות ניירות ערך לתשקיף שנעשה לפי נתוני דו"חות הפרופורמה. כמו כן דרשה הרשות מפתאל לבצע התאמות נוספות שאותן לא היתה מספיקה להשלים עד למועד ההנפקה בסוף נובמבר.



את ההנפקה של פתאל מובילים כלל פיננסים (חתם ראשי), לידר שוקי הון, לאומי פרטנרס, מגדל ורוסאריו קפיטל. מדובר בדחייה נוספת של ההנפקה, לאחר שלפני שנתיים וחצי החברה לא השלימה את המהלך עקב המשבר שפרץ בשווקים.



פתאל ניצל את המשבר לצורך גידול ניכר בפעילות בישראל. לקראת סוף 2009 עשתה הרשת את קפיצת המדרגה הגדולה בישראל כאשר רכשה מידי אזורים תיירות ובוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין 12 מלונות של שרתון ומוריה תמורת 970 מיליון שקל. המלונות כוללים 3,000 חדרים, והעסקה שיקפה עלות ממוצעת של 320 אלף שקל (80 אלף דולר) לחדר. בעקבות העסקה הפכה פתאל לרשת שברשותה 30 בתי מלון והמעסיקה אלפי עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully