וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט יגייס 400 מיליון שקל; ברונפמן-שראן תשקיע 52 מיליון שקל

אתי אפללו

16.11.2010 / 7:02



>> בנק דיסקונט יגייס 400 מיליון שקל - מחציתם בהנפקת זכויות ומחציתם במניות - כך הודיע אתמול הבנק. הגיוס ייעשה לפי תשקיף מדף של הבנק מאוגוסט 2009. בכוונת הבנק לפרסם בדצמבר את פרטי ההצעה המדויקים, ובראשם המחיר. בדיסקונט מקווים לבצע את הגיוס עוד לפני סוף השנה.

בעלת השליטה בבנק, קבוצת ברונפמן-שראן, המחזיקה ב-26% מהבנק, הודיעה כי תנצל את מלוא הזכויות שיוצעו לה במסגרת הנפקת הזכויות. כלומר, בעלי השליטה בבנק מתכוונים להזרים 52 מיליון שקל במסגרת הנפקת הזכויות - 30 מיליון שקל מתוכם תזרים משפחת ברונפמן, והשאר - שראן. הנפקת הזכויות יוצאת לדרך לאחר עיכוב של כשנה. לא ברור עדיין אם קבוצת ברונפמן-שראן מתכוונת להשתתף בהנפקת המניות לציבור.



ההנפקה אמורה לחזק את בסיס ההון של בנק דיסקונט. דיסקונט הוא הבנק היחיד במערכת שאינו עומד בדרישות הון הליבה שקבע המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו - 7.5%. לאחר הקלה שקיבל, הלימות הון הליבה של הבנק מגיעה לכ-7.17%.



עם זאת, אף על פי שהזרמת הכספים צפויה לחזק את בסיס ההון של החברה, בתחילת 2011 צפויה להיכנס לתוקף הוראה שתפגע בהלימות ההון של כלל מערכת הבנקאות, ובכלל זה דיסקונט. מדובר בשינוי דרך מדידת ההפרשות והחובות הפגומים.



ההערכות בבנק הן בעקבות ההוראה גובה הקיטון בהון יהיה שווה, אם לא גבוה מהיקף גיוס ההון שיבצע בדצמבר.



לפיכך, גם ב-2011 יכול דיסקונט להימצא באותה בעיה של אי עמידה ביחס הלימות הון הליבה - דבר אשר עלול להכביד על הצמיחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully