וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תספק תשתית סלולרית לבטר פלייס

אמיתי זיו

16.11.2010 / 7:39

מדובר באספקה לעמדות הטעינה בשווי מיליוני שקלים. התקשורת הסלולרית תאפשר לכל מכונית לשדר מידע על מצב טעינת הסוללה שלה ולקבל מידע על תחנות הטעינה

חברת בטר פלייס של שי אגסי, המפתחת תשתית למכוניות חשמליות בישראל ובעולם, עומדת לחתום חוזה בהיקף של מיליוני שקלים עם חברת סלקום לאספקת תקשורת סלולרית למיזם המכונית החשמלית.

מיזם המכונית החשמלית הוא עתיר תקשורת. לפי תוכניות בטר פלייס, כל מכונית חשמלית תשדר מידע על מצב טעינת הסוללה שלה ותקבל מידע על תחנות הטעינה הקרובות. למכוניות יזרום גם מידע על עומס התנועה ומסלול הניווט הרצוי. בנוסף, עמדת הטעינה תהיה בעלת יכולת תקשורת למוקד המרכזי של בטר פלייס.

החוזה שעומד להיחתם בין סלקום לבטר פלייס לא נוגע לתקשורת של המכוניות החשמליות, אלא רק לתקשורת שתשרת את עמדות הטעינה. מדובר בחוזה לאספקת תקשורת נתונים סלולרית (DATA). לפי הערכות, ייחתם חוזה לתקופה של כשלוש שנים מיום השקת המיזם (סוף 2011) בהיקף של עד 40 אלף עמדות טעינה. העלות של כל עמדה תהיה כ-10 שקלים לחודש.

בטר פלייס נמצאת בתקופה האחרונה בשלבים של סגירת חוזים עם ספקים שונים: באחרונה הגיעה החברה להסכם עם אמדוקס, שלפיו תספק לבטר פלייס פתרון בילינג (חשבונות) בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. קודם לכן חתמה בטר פלייס חוזה עם רנו, שתספק לחברה 100 אלף מכוניות חשמליות, עד 2016, לשוק הישראלי והדני.

לשתי החברות יש גם קשר עסקי: עידן עופר, המחזיק ב-30% מבטר פלייס, מחזיק גם ב-25% מלוגיה - זרוע התוכן של סלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully