וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלוב אקספלוריישן מוכרת 10% מרישיונותיה ליולי חיפושי נפט ו-5% ללפידות חלץ

ליאור זנו

16.11.2010 / 7:47

השותפויות ישלמו את חלקן בהוצאות החיפושים; יולי חיפושים תשלם 150 אלף שקל ולפידות חלץ תשלם 75 אלף שקל



לאחר הפוגה של מספר שבועות, נחתמה אמש (א') עסקה חדשה בענף חיפושי הגז והנפט, שתדווח לבורסה במהלך המסחר היום. ל-themarker נודע כי שותפות חיפושי הנפט חתמה על הסכם לפיו תעביר 15% משלושת רישיונות החיפוש היבשתיים שבשליטתה - 10% ליולי חיפושי נפט שבשליטת פרימיום של יולי עופר ונמרוד רינות, ו-5% של יעקב לוקסנבורג.



תמורת הרישיונות ישלמו שתי השותפויות את החזר ההוצאות עבור חלקן ברישיונות, כאשר לפידות חלץ תעביר 75 אלף שקל ויולי חיפושי נפט תעביר 150 אלף שקל. השתיים לא ישלמו סכום נוסף מלבד ההוצאות.



לפני כ-3 חודשים הודיעה גלוב כי היא במשא ומתן למכירת 15% מהרישיונות לצד ג', ומאוחר יותר הודיעה גם יולי חיפושי נפט כי היא זו שמנהלת עימה את המשא ומתן. כעת מתברר כי יולי חיפושי נפט כי היא תשתף פעולה עם יעקב לוקסנבורג.







אין זה שיתוף פעולה ראשון לעופר ולוקנסנבורג. לפני מספר שבועות נכנסה לפידות, השותף הכללי בלפידות חלץ, כשותפה ביולי חיפושי נפט בשיעור של 25%. קודם לכן רכשה יולי חיפושי נפט מלפידות חלץ 10% מרישיון שרית היבשתי.



לגלוב 3 רישיונות יבשתיים- אופק, בר-אור ויהל. אמש פרסמה גלוב את תוצאות עיבוד הסקרים הסייסמים שבוצעו ברשיון "בר-אור". על פי השותפות, תוצאות הדו"ח ששלח המכון הגיאופיסי מעידות על קיומו של מבנה גיאולוגי עתיק שרוחבו 8 ק"מ ואורכו לפחות 7 ק"מ, בשלוש שכרות קרקע עתיקות- מתקופת היורה, טריאס ופרם. התוצאות מאפשרו בחירת מיקום לביצוע קידוח, אך אינן מלמדות האם קיים פוטנציאל כלכלי.



בר-אור הינו רישיון יבשתי צפוני, ששטחו 266 קמ"ר מראש הנקרה ועד עכו ולא בוצע בו קידוח מעולם. מעט דרומית לבר-אור נמצא רישיון יהל ששטחו 295.2 קמ"ר, הוא מתחיל בעכו ומסתיים באזור יקנעם ומגדל העמק.



בנוסף, עד ל-30 בנובמבר הודיעה גלוב כי תפרסם את עיבודן החוזר של תוצאות סקרים קודמות ברישיון הנוסף שבשליטתה - "אופק". רישיון אופק משתרע על פני 292.5 קמ"ר במרכז הארץ, באזור רמלה ורחובות, מפתח תקווה בצפון ועד לצומת אשתאול בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully