וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס צימצם אחזקותיו בזהב ברבעון השלישי; פולסון המשיך להמר על המתכת היקרה

סוכנויות הידיעות

16.11.2010 / 9:16

בינואר תיאר סורוס את הזהב כ"בועת הנכסים האולטימטיבית" ומאז הקטין אחזקותיו בו ב-24%



המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס, אשר תיאר את הזהב כ"בועת הנכסים האולטימטיבית", המשיך לצמצם את אחזקותיו בזהב ברבעון השלישי, בעוד שמנהל קרן הגידור ג'ון פולסון המשיך להמר על המתכת היקרה - כך עולה מהמסמכים הרבעוניים שהגישו המשקיעים לרשות לני"ע בארה"ב (sec).



סורוס מכר למעלה מ-540 אלף יחידות של תעודת הסל spdr גולד טראסט העוקבת אחרי מחיר הזהב ברבעון השלישי. בכך הצטמצמו אחזקותיו של סורוס בזהב בכ-10%, בהמשך לשני הרבעונים הראשונים של השנה, בהם מכר סורוס אחזקות בזהב. עם זאת, תעודת spdr גולד היא עדיין ההשקעה הגדולה ביותר של סורוס פאנד מנג'מנט.



מחיר הזהב זינק השנה לשיא, לאחר שמשקיעים ביקשו מקלט מפני היחלשות מטבעות והתגברות האינפלציה. סורוס, שהרוויח מיליארד דולר לאחר שהימר על נפילת הליש"ט ב-1992, תיאר בינואר את הזהב כבועה, ומאז הקטין את אחזקותיו במתכת היקרה ב-24%.



לעומת סורוס, קרן פולסון אנד קו של ג'ון פולסון שמרה על 31.5 מיליון יחידות בתעודת הסל spdr גולד טראסט, שבהן היא מחזיקה. האחזקות בזהב היוו 7.4% מכלל אחזקות הקרן, נכון לרבעון השלישי.



החוזים על הזהב למסירה מיידית, אשר נגעו בשיא של 1,424.60 דולר לאונקיה ב-9 בנובמבר, עלו עד כה השנה ב-24%, והם נסחרים כעת במחיר של 1,359.90 דולר לאונקיה בסינגפור. מנהלי קרנות כמו פולסון החלו להגדיל השקעותיהם במתכת לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ערער את ביטחון המשקיעים במטבעות, שעד אז נחשבו למקלט טוב. spdr גולד טראסט היא תעודת הסל הגדולה ביותר העוקבת אחר הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully