וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לא מקובל שחברות יהגז יהלכו עלינו אימים בכל מיני תסריטים של יום הדין"

מוטי בסוק

16.11.2010 / 10:17

שר האוצר: נבחנים כעת שורה של צעדים נוספים על מנת להקל על זוגות צעירים לרכוש דירה



משרד האוצר מתכוון להפריט את בנק לאומי כבר בתקופה הקרובה, כך אמר הבוקר (ג') שר האוצר יובל שטייניץ בפתח הכנס השנתי של רשות החברות הממשלתיות. דבריו של שטייניץ באו בתגובה לדברי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ועמדת בנק ישראל כי אין להפריט את בנק לאומי בתקופה הקרובה אלא רק לאחר שהכנסת תקבל חוק חדש שיסדיר את ניהול הבנק ללא גרעין שליטה.



שטייניץ ציין גם כי ישלים בקרוב את הפרטת נמלי הים. "תוך שבועיים-שלושה אעביר בוועדת השרים להפרטה את הפרטת נמל אילת", ציין. לדברו, גם התעשיות הבטחוניות - לפחות בחלקן - יופרטו בקרוב, "כדי להפוך אותן לחברות עסקיות יותר, רווחיות יותר, עם כושר פעולה גדול מול תעשיות דומות בעולם".



בנושא הנדל"ן אמר שר האוצר, כי ההחלטות שקיבל יחד עם רה"מ, הנגיד ושר השיכון אתמול הן רק צעד ראשון מתוך שניים עד שלושה צעדים לפיצוץ בועת הנדל"ן בישראל. לדבריו, כעת נבחנים שורה של צעדים נוספים על מנת להקל על זוגות צעירים לרכוש דירה. הצעדים הם בתחום ההיצע והביקושים, וגם מעבר לבניית דירות קטנות שיתאימו לזוגות צעירים. "יש בתקשורת ספקולציות על צעדים נוספים, וחלקן - כדרכן של ספוקלציות - אינן נכונות. בעוד שבועיים-שלושה נתכנס שוב ונחליט שוב".



בנושא דו"ח ששינסקי אמר שר האוצר, כי לאחר שהוועדה תפרסם את הדו"ח ולפני שהוא עצמו יקבל את ההחלטות, הוא יהיה מוכן לשמוע שוב את חברות הגז. "עם זאת, אני דוחה על הסף את הנסיונות להלך אימים על האוצר או על מדינת ישראל. אין להם מקום והם גם לא ישפיעו. לא מקובל להלך אימים על מדינת ישראל בכל מיני תסריטים של יום הדין". לדבריו, "איננו מחזיקים אף אחד בכוח - אם מישהו יוותר יהיו אחרים בעולם שירצו להגיע. מדובר באחד מהמרבצים הטובים בעולם שנתגלו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully