וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסת הבנקים לייעוץ הפנסיוני חתכה ב-50% את רווחי הברוקראז' של אקסלנס

נועם בר

16.11.2010 / 11:44

הכנסות אקסלנס עלו ב-12.2% ברבעון השלישי, אך לא הצליחו להשפיע על שורת הרווח



רווחי בית ההשקעות , שמנוהל על ידי דוד ברוך, ברבעון השלישי הסתכמו ב-30 מיליון שקל. כניסת הבנקים לייעוץ הפנסיוני פגעה ברווחי פעילות הגמל בשיעור של 19%. התגברות התחרות ועיתוי חופשת החגים פגעו בפעילות הברוקראז' שספגה ירידה של 50% ברווח.



הכנסות אקסלנס ברבעון השלישי של 2010 גדלו ל-156 מיליון שקל לעומת 139 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 12.2%. הרווח התפעולי עלה ב-14% והסתכם ב-57 מיליון שקל. עם זאת שורת הרווח הנקי לא השתנתה והסתכמה ב-30 מיליון שקל ברבעון השלישי.



צמיחה בהכנסות וברווח נרשמה ברוב מגזרי הפעילות של בית ההשקעות, מלבד פעילות הגמל והברוקראז'. פעילות ניהול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות - הנחשבת לפעילות המכניסה ביותר של אקסלנס בעלת קצב הכנסות של כ-60 מיליון שקל ברבעון - רשמה ירידה של 19% ברווח שהסתכם ב-13 מיליון שקל. הסיבה לכך היתה כניסתם של הבנקים לייעוץ הפנסיוני – מה שהוסיף לחברות הוצאות הפצה בקופות שלא פועלים בהן סוכנים, כמו בקופות שנרכשו בעבר מהבנקים.







פעילות הברוקראז' ספגה ירידה של 50% ברווח שהסתכם ברבעון השלישי ב-2 מיליון שקל בלבד. ההכנסות מהפעילות קטנו ב-36% להיקף של 9 מיליון שקל. תחום הברוקראז' הפך בתקופה האחרונה ליותר תחרותי עם הרחבת הפעילות של הבנקים בו. בנוסף, בשונה משנה קודמת, הרבעון השלישי של 2010 כלל בתוכו קיץ ותקופת חגים, מה שצימצם את הפעילות. לכל זה ראוי להוסיף את המצב הייחודי אליו נקלעו באקסלנס כשבתי ההשקעות דש ומיטב גייסו עובדים מבית ההשקעות, בראשם מנהל המחלקה רון סירני שעבר להקים את הברוקראז' בדש.



פעילות ניהול ההשקעות בקרנות נאמנות ובתיקים רשמה גידול של 33% ברווח שהסתכם ב-8 מיליון שקל. פעילות תעודות הסל, המרוכזת תחת חברת קסם, נהנתה מעליית ריבית בנק ישראל ורשמה זינוק של 75% ברווח שהסתכם ב-14 מיליון שקל. בכך, פעילות זו עקפה את הרווח שהשיג אקסלנס מהפעילות הגדולה שלו – ניהול קופות גמל. תחום הנפקת המוצרים המובנים, שברבעון המקביל לא רשם רווח, הצליח ברבעון זה להניב רווח של 3 מיליון שקל. גם תחום החיתום רשם התאוששות יפה והכפיל את הרווח ל-4 מיליון שקל ברבעון.



נכון לסוף הרבעון השלישי מנהל אקסלנס 59.2 מיליארד שקל לעומת 56.2 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני - גידול של 5.3% ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully