וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות זהירות לשירות החדש של פייסבוק: ההשפעה המיידית צפויה להיות על יאהו ו-AOL

מיכל רמתי

16.11.2010 / 13:22

חלק מהפרשנים סבורים כי השירות מבשר על עידן חדש; אחרים חושבים שהשפעתו תהיה מוגבלת יותר



התגובות להכרזת פייסבוק אתמול על שירות facebook messages החדש שלה היו מעורבות. פייסבוק אמנם הכריזה כמצופה על השקת דואר אלקטרוני בעל הסיומת @facebook.com למשתמשיה, אך למעשה הבהירה כי לא יהיה זה בדיוק שירות דואר אלקטרוני כמו שאנו מכירים אותו, אלא האחדה של כלל שירותי המסרים - צ'אט, sms, אי-מייל, טוויטר - לכדי רצף אחיד.







מרבית הפרשנים מעריכים כי מדובר בצעד חיובי עבור פייסבוק, שיעניק יותר אפשרויות למשתמשים, ויחזק אותה בתחרות על זמן הגולשים מול ענקיות האינטרנט האחרות. הנפגעות העיקריות, לפי הערכות, יהיו יאהו ו-aol, אף שרבים ציפו כי פייסבוק תשיק "ג'ימייל קילר". לשירות החדש כ-350 מיליון משתמשים פוטנציאליים שכבר היום משתמשים בשירות ההודעות של פייסבוק.



"יאהו והוטמייל הפכו את הדואר האלקטרוני לגלובלי וחינמי. מיקרוסופט הביאה אותו לעולם העסקים. בלאקברי הפך אותו לנייד. ג'ימייל הסירה את מגבלת המקום, מה שהגדיל את הצורך בחיפוש טוב יותר, למזלם. פייסבוק הכריזה על שתי תרומות משלה כעת: הם יהפכו אותו לחברתי, והרבה יותר ריל-טיים", כתב ג'ף בונפורט, מנכ"ל חברת החיפוש באי-מייל xobni.



"ההשפעות המיידיות של שירות המסרים החדש של פייסבוק יורגשו פחות בגוגל, ויותר באתרים הנמצאים בתהליך הידרדרות, כמו יאהו ו-aol. שניהם תלויים כבר זמן רב בדואר אלקטרוני על מנת לעודד את התנועה באתריהם", כתב מרטין פירס ב"וול סטריט ג'ורנל".



יש שחושבים שהשירות של פייסבוק יפתח עידן חדש, שיותיר את הדואר האלקטרוני מאחור באבק.
"הכתובת כבר נמצאת על הקיר עבור דואר אלקטרוני. פייסבוק רק מקווה שזה על הקיר של פייסבוק", כתב mg זיגלר, ב-techchrunch.com.



אך לא כולם תומכים בשירות החדש של פייסבוק. אדם פאש כתב בבלוג lifehacker.com כי "מי ששוקל לוותר על כתובת האימייל שלו ולעבור לפייסבוק, צריך לחשוב פעמיים. הבעיה נעוצה באמון. השירות החדש של פייסבוק ישלב בין כל אופני התקשורת הכתובה שלכם. ופייסבוק לא הוכיחה את עצמה בעבר בתחום של לאפשר למשתמשים להעביר את התכנים שלהם אל מחוץ לשירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully