וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אמון הציבור: מפעל הפיס עובר על החוק וממשיך לפרסם ביודעין מידע מטעה

רותי לוי

16.11.2010 / 13:31

מדובר בפרסום מצג שווא מתמשך של מפעל הפיס בנוגע לסיכויי הזכייה במשחק הידוע " 3 2 1 משולב"



במשחק " 3 2 1 משולב" של מפעל הפיס יש לבחור צירוף בן שלוש ספרות מתוך עשרת הספרות 0 עד 9. מפעל הפיס מצהיר באתר האינטרנט שלו כי סיכויי הזכייה במשחק תחת הקטגוריה "ניחוש 3 מספרים לא לפי הסדר" הם 1:200. צרכן ערני פנה לארגון אמון הציבור והציג ניתוח סטטיסטי לפיו ב-27% מהצירופים האפשריים סיכויי הזכייה דווקא נמוכים מן המפורסם ועומדים על: 1:500, יותר מכך - ב 10% מהמקרים סיכוי הזכייה הוא 0.



לאחר פניית ארגון אמון הציבור למפעל הפיס, נתקבלה תגובה רשמית ובה מאשר סטטיסטיקאי החברה את הדברים, אולם הפרסום המטעה שממנו נדרש מפעל הפיס לחדול לאלתר ממשיך להופיע באתר מפעל הפיס באינטרנט, מזה 26 ימים ברצף מאז אישור הנתונים האמור.



אי לכך, פנתה עו"ד הדס דגן מנהלת מוקד התלונות של הארגון, בדחיפות למפקח על הגרלות במשרד האוצר, בכדי לכפות על מפעל הפיס לחדול מהטעיית צרכנים זו ולבדוק את כלל פרסומיו באשר להגרלות המתקיימות.



"מפעל הפיס הינו גוף ציבורי הפועל כמונופול, ברשות המדינה, בתחום ההימורים" אמרה גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור "ככזה , הינו מחויב לרמת אמינות והגינות מוגברים. תמוהה ומדאיגה התעלמות החברה מאי הפסקת הפרסום המטעה ואנו מקווים שמשרד האוצר יאלץ את החברה להפסיק את ההטעיה לאלתר".



ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "תשובת יועץ הסטטיסטיקה של מפעל הפיס כפי שנמסרה לאמון הציבור נלמדת על ידנו. במידה ואכן יסתבר שזו הפרשנות הנכונה נעדכן את האינפורמציה באתר הפיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully