וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש: "חייבים להתייחס לבעיות המט"ח; הממשלה צריכה להיות אגרסיבית בטיפול במטבע חוץ"

יעל פטר

16.11.2010 / 14:41

כך אמר נשיא התאחדות התעשינים בכנס המסים השנתי היום; חיים שני:"לעודד האקדמיה ולהחזיר מוחות לארץ"



שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, נאם היום בכנס המסים השתי ואמר כי "יש מספר סכנות המאיימות על המשק הישראלי, שהמרכזית בהן נוגעת ליצוא הישראלי שאחראי ל-45% מהצמיחה במשק. "אנחנו חייבים להתייחס לבעיות המט"ח ולא להתעלם מהן. הממשלה צריכה להיות אגרסיבית יותר בטיפול במטבע חוץ, כמו לדוגמא על ידי הטלת מס על תנועות הון לזמן קצר".



בהקשר של השקעות של גופים מוסדיים בחו"ל אמר ברוש כי "אם 20% מכספי המוסדיים היו מושקעים בחו"ל זה היה יותר טוב לכולנו. בעולם זה מקובל. אצלנו רק 6% מושקע בחו"ל וזה נמוך מיידי".



חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, אמר היום בכנס המסים השנתי בהקשר של עידוד השקעות הון, "מינו אותי לעמוד בראש הוועדה הבוחנת את החוק שקיים משנות ה-50. מטרת החוק היא לעודד השקעות דווקא כאן בישראל ולא במקום אחר בעולם. דרך החוק הזה אנו מבטלים חלק מהעיוותים של החוק הישן.



מעכשיו הממשק מול רשות המסים יהיה ישר ולעניין. זה מוריד את אי הוודאות לגבי המס שנשלם", הוסיף שני, "צריך לעודד את האקדמיה בישראל ולהחזיר מוחות לארץ. תקציב מדינת ישראל כולל תוספת של 4 מיליארד שקל לתחום הזה כדי לעזור להחזיר מוחות".



רואה חשבון יגאל בריטמן, יו"ר פירמת ראיית החשבון והייעוץ deloitte בריטמן אלמגור זהר, אמר כי "ברבעון השלישי הציג המשק הישראלי שיעור צמיחה מתון של כעשירית האחוז בלבד. נוסף על כך, ברבעון זה עלה היקף גיוסי ההון של החברות הבורסאיות ב-8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אולם בהשוואה לרבעון השני בו נרשם גידול של 12% בהיקף גיוסי ההון, מדובר בהאטה קלה".



"על אף סימני ההאטה במשק הישראלי, נתון מעודד הוא העלייה ב-2% במצבת המועסקים בשוק במהלך הרבעון השני, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2010 שבו נרשמה עלייה של כחצי אחוז בשיעור המועסקים. הגידול במספר המועסקים במשק הישראלי ברבעון השני נגזר ברובו מקליטתם של למעלה מ- 21,000 מובטלים למעגל התעסוקה לצד קליטתם של כ-36,000 עובדים חדשים", ציין בריטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully